pobrane.jpeg[small]

 

Rok szkolny

2024/2025

Język niemiecki

aktualne treści zawsze na górze strony

 

🏆 ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO

17 czerwca 2025r. 

Z przyjemnością informujemy, że  Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego, który odbył się dnia 8 maja 2025 r. został rozstrzygnięty.  Uczniowie wykazali się znajomością słownictwa, zwrotów, piosenek oraz umiejętnościami komunikacyjnymi w języku niemieckim,  rozprawiali się z niemieckim jak profesjonaliści– ćwiczyli, kombinowali, ogarniali gramatykę i słownictwo, aż miło było patrzeć.

A oto GWIAZDY niemieckiej sceny szkolnej, które dziś tj. 17 czerwca 2025r. zostały nagrodzone i otrzymały DYPLOMY:

Kategoria klas I–III

W tej grupie wiekowej wyłoniono Mistrzów Języka Niemieckiego w każdej klasie:

                      Mistrz Języka Niemieckiego klasy I: Hubert Woźnicki

                      Mistrz Języka Niemieckiegoklasy II: Patrycja Wylegała

                      Mistrz Języka Niemieckiego klasy III: Gabriel Słomianny

Gratulujemy najmłodszym uczestnikom – wykazali się ogromnym zaangażowaniem i chęcią nauki!!!

 

Kategoria klas IV - VI

W tej kategorii przyznano następujące miejsca:

                      I miejsce: Ignacy Koźma

                      II miejsce: Filip Drewny

                      III miejsce: Tymoteusz Pawłowski

 

Kategoria klas VII –VIII

W tej kategorii również wyłoniono trzech zwycięzców:

                      I miejsce: Kacper Kapała

                      II miejsce: Franciszek Stańczak

                      III miejsce: Joanna Kwiatkowska

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział!

Cieszymy się, że język niemiecki sprawia Wam tyle radości – niech nauka języków obcych będzie dla Was inspiracją i przygodą na całe życie!

 

Gratulacje również dla uczestników konkursu na najciekawszy niemiecki strój ludowy!

 

Głosowanie odbyło się w dwóch kategoriach wiekowych:

🔸 klasy I–III - Filip Ryżek

🔸 klasy IV–VIII – Katarzyna Rzysko

Uczestnicy zaprezentowali się w wyjątkowych strojach inspirowanych kulturą i tradycją krajów niemieckojęzycznych.

Zachwyciły nas nie tylko piękne kostiumy, ale także dbałość o szczegóły, kreatywność i zaangażowanie w przygotowanie prezentacji. Każdy strój był niepowtarzalny i opowiadał swoją własną historię. Przebrać się to jedno ale z wystąpić z odwagą i wyglądać jak milion euro to już sztuka! ;)

Gratulujemy laureatom i dziękujemy wszystkim uczestnikom – dzięki Wam ten konkurs był barwny, inspirujący i pełen radości a niemiecki miał w tym roku więcej kolorów niż flaga Niemiec!;)

Niech pasja do języków i kultur świata towarzyszy Wam przez cały rok!

Zespół Nauczycieli Języków Obcych Nowożytnych

 

 

 

 

Fotorelacja z obchodów Dnia Języków Obcych

z dnia 8 maja 2025r.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1188520806412548&id=100057639181506&mibextid
=wwXIfr&rdid=MawxfWCHt6uw04az#

 

 

 Drodzy Uczniowie! 

Zapraszamy do aktywnego udziału w zabawach edukacyjnych!

 Dzień Języków Obcych

8 maja 2025 r.

 

 UK flag, Germany flag

W tym dniu pozdrawiamy się w języku obcym!

 

 

I. Przygotowania do wydarzenia:

 - Każda klasa wybiera dwie osoby, które przebierają się w stroje charakterystyczne dla tych krajów i będą reprezentować państwa niemieckie i angielskie podczas pokazu.

 - Uczniowie przygotowują małe chorągiewki z flagami Niemiec
i Anglii, które będą używane podczas wydarzenia.

- Uczniowie klas czwartych zaśpiewają na powitanie piosenkę w języku niemieckim.

- Pokaz strojów, podczas którego wybrane osoby z każdej klasy zaprezentują swoje przebrania.

- Symboliczne głosowanie :

   Uczniowie na trybunach będą mieli możliwość wyrażania swoich opinii na temat strojów, podnosząc chorągiewki, aby pokazać, czy są za strojem angielskim, czy niemieckim.

 

Nagrody i pochwały za najbardziej pomysłowe stroje… 

 

 

II. Każda z klas wylosuje jedną dziedzinę życia, dla  której należy stworzyć plakat zawierający najpopularniejsze słowa i zwroty. Plakaty powinny być przygotowane w dwóch językach: niemieckim i angielskim.

 

Etapy pracy:

 

1. Każda klasa otrzymuje jedną dziedzinę:

klasa

Dziedzina (słownictwo i zwroty)

Klasa 1a

Zabawki i kolory

Klasa 2a

Owoce i warzywa

Klasa 2b

Zakupy i jedzenie

Klasa 3a

Moda i pogoda

Klasa 4a

Dom i ogród

Klasa 4b

Urodziny

Klasa 5a

Czas wolny i hobby

Klasa 5b

Transport i podróże

Klasa 6a

Cechy charakteru/emotki

Klasa 6b

Zdrowie i fitness/sport

Klasa 7a

Szkoła i wakacje

Klasa 8a

Święta i uroczystości

Klasa 8b

Technologia w codziennym życiu

 

2. Zbieranie słownictwa: W grupach zbierzcie najpopularniejsze słowa
i zwroty związane z wylosowaną dziedziną w języku niemieckim i angielskim.

Zastanówcie się, które z nich są najważniejsze 
i najbardziej użyteczne.

 

3. Projektowanie plakatu: Stwórzcie plakat, który będzie zawierał wybrane słowa i zwroty w obu językach. Dodajcie ilustracje, aby uczynić plakat atrakcyjnym i pomocnym w nauce.

5. Ekspozycja plakatów: Prace zostaną wywieszone na drzwiach klas, aby wszyscy mogli je zobaczyć i uczyć się nowych słów.

 

Czas na przygotowanie plakatów (do 7 maja).
Życzymy Wam owocnej pracy i kreatywności!

 

III. Konkurs wiedzy i umiejętności językowych

Język niemiecki klasy 1 – 3

 

Słownictwo z zakresu klas 1 - 3 ; test dopasowania

Język angielski klasy 1 – 3

 

Słownictwo z zakresu klas 1 - 3 ; test dopasowania

Język niemiecki klasy 4 – 6

Test leksykalno - gramatyczny

 

Język angielski klasy 4 – 6

Spelling Bee

Język niemiecki klasy 7 – 8

 

Test leksykalno - gramatyczny

Język angielski klasy 7 – 8

Spelling Bee

 

 

Zespół Języków Obcych Nowożytnych

 

 

 

Z przyjemnością zapraszamy na DRZWI OTWARTE w naszej szkole
27 lutego 2025r. o godz. 16:00 - 18:00.
Szczególnie zachęcamy do odwiedzenia "Kącika języka niemieckiego" (sala 206),
gdzie będą mieli Państwo okazję zapoznać się z metodami nauczania
oraz programem nauczania tego języka.
Będzie nam miło gościć Państwa wraz z dziećmi w naszej szkole.

polska_niemcy_flaga.jpg[small]

4 grudnia 2024 r. 

Próbny egzamin ósmoklasisty z języka niemieckiego.

Ćwicz!

Przykładowy arkusz do ćwiczeń pod linkiem http://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze-egzaminacyjne/2024/jezyk_niemiecki/OJNP-100-X-2405-zeszyt-zadan.pdf

Nagranie do arkusza pod linkiem http://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze-egzaminacyjne/2024/jezyk_niemiecki/OJNP-100-2405.mp3

Karta rozwiązań zadań otwartych pod linkiem http://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze-egzaminacyjne/2024/jezyk_niemiecki/OJNP-100-X-2405-karta-rozwiazan.pdf

Karta odpowiedzi pod linkiem http://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze-egzaminacyjne/2024/jezyk_niemiecki/OJNP-100-X-2405-karta-odpowiedzi.pdf

 

 

oceny+w+niemczech+i+polsce.jpg[small]
Wymagania na poszczególne oceny z języka niemieckiego

klasy 1-3 klasa_1_3__wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf

klasa 4 klasa_4_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf

klasa 5 klasa_5_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf

klasa 6 klasa_6_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf

klasa 7 klasa_7_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf

klasa 8 klasa_8_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf

 

https://www.youtube.com/watch?v=FT-9xSWA6k0


Język niemiecki 

ROK SZKOLNY

2023/2024

niemcyniemieckiezabytkipodrozeiretrowalizka.jpg[small]

"Znajomość jednego języka obcego stawia cię w korytarzu życia.

Znając dwa języki obce możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze".

 

das_buch.jpg[small]

SCHWARZES BRETT - TABLICA OGŁOSZEŃ

 

schwarzesbrett.jpg[small]

 

strzalka.png[small]strzalka.png[small]strzalka.png[small]

Przedmiotowe Zasady Oceniania 

klasy I-III 

wymagania_edukacyjne_z_jezyka_niemieckiego_pzo_iiii.pdf

klasy IV-VIII

wymagania_edukacyjne_z_jezyka_niemieckiego_pzo_vviii.pdf

 

Konsultacje dla uczniów i Rodziców/Opiekunów

poniedziałki godz. 13:00 - 14:00

 

!!!

Nie masz płyty do podręcznika? ☹ Nie masz odtwarzacza CD? ☹ 

Chcesz uzyskać dostęp do nagrań do Twojego podręcznika?

kliknij  link poniżej i postępuj według wskazówek!

https://jezykiobce.pwn.pl/jezyki-obce/strefa-ucznia

 

niemcyniemieckiezabytkipodrozeiretrowalizka.jpg[small]

 

 

 

!!!

Zobacz w jaki sposób odmieniać czasowniki. 

Kliknij w link https://www.youtube.com/watch?v=FtSOxRulgpc

niemcyniemieckiezabytkipodrozeiretrowalizka.jpg[small]

WOJEWÓDZKI KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO 

8 listopada 2023, godz. 14:00

czas trwania: 60 min.

Temat wiodący:

 “Deutschland - das vielfälltige Land des deutschen Sprachraums”

 „Niemcy – różnorodny kraj niemieckiego obszaru językowego”

Pomocne materiały:

 

https://ko.poznan.pl/wp-content/uploads/2023/07/wkjn_jezyk-niemiecki_konkurs_zakres-wymagan_-2023_2024.pdf

https://ko.poznan.pl/wp-content/uploads/2023/06/wkjn_22-23.pdf

 

niemcyniemieckiezabytkipodrozeiretrowalizka.jpg[small]

"Drzwi Otwarte" w naszej szkole

7 marca 2024 godz. 16:00 - 18:00

sala 207 - Spotkanie z językiem niemieckim :)

img_3496.jpeg [4032x3024]

 

img_3499.jpeg [4032x3024]

 

Zaśpiewaj z nami na powitanie!😄

https://www.youtube.com/watch?v=WQrHkXCMTeA

 

 

 

Święto Języków Obcych w naszej szkole

pod hasłem

"JĘZYK OBCY TO WAŹNA SPRAWA

ANGIELSKI, NIEMIECKI TO DZIŚ PODSTAWA"

 

22 - 26.04.2024r.

img_3747_haslo_djo.jpeg [4032x3024]

 

 

W dniach od 22. do 26. kwietnia 2024r. uczniowie wraz z nauczycielami języków obcych oraz swoimi wychowawcami podejmowali różne działania promujące naukę języków obcych, rozbudzali zainteresowania swoje oraz innych uczniów kulturą innych państw, wcielali się w postaci rodzimych użytkowników języków obcych, sprawdzali swoje umiejętności językowe podczas rozmaitych gier, zabaw i konkursów językowych oraz wzbudzili ciekawość w kolegach niemieckim miastem Dreznem, które w tym roku w maju jest celem szkolnej wycieczki zagranicznej.

Serdeczne podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w wymienione działania. ;)

Fotorelacja z tego wydarzenia pod linkiem ;)

https://www.facebook.com/share/p/eSdxMmXxF3qK5Zj9/?mibextid=WC7FNe

 

 

 

 

niemcyniemieckiezabytkipodrozeiretrowalizka.jpg [700x700]

 

 

 

WYCIECZKA DO DREZNA 8-9 maja 2024r. ;)

WYCIECZKA DO DREZNA 8-9 maja 2024r.

drezno_foto.jpg [1600x1200]

Dzień pierwszy: Spacer po Dreźnie

Młodzież naszej szkoły (uczniowie  klas 4-7 ) kilka godzin spędziła w kompleksie Zwinger, który choć w remoncie robił wrażenie swoim ogromem i przepychem w architekturze.

Po Zwingerze uczniowie zwiedzili Starówkę. Pogoda dopisywała i można było zarówno wysłuchać przewodnika, jak i bliżej przyjrzeć się drezdeńskiej architekturze. O historii Drezna przewodnik opowiedział jeszcze w autokarze, a  na trasie skupił się  na poszczególnych zabytkach: Drezdeńska Opera, promenada spacerowo-widokowa, położona w Dreźnie, w Niemczech - nazywana „Balkonem Europy”, dwa przepiękne architektonicznie kościoły, w tym kościół Frauenkirche, a w końcu Fürstenzug, tłumaczony jako korowód książęcy, parada, pochód czy też orszak – największy na świecie mural, a dokładnie mural porcelanowy.
Ten największy porcelanowy obraz  na świecie przedstawiający władców Saksonii, czyli około 100 – metrowe dzieło  na fasadzie budynku, to dopiero były doznania.

Drezno uczniowie opuścili tuż przed zachodem słońca.

Pierwsza fotorelacja pod linkiem: https://www.facebook.com/share/p/LRyZP6fWMU4RkHtc/?mibextid=WC7FNe

Dzień drugi

Nasz cel: Saksonia Szwajcarska, Góry Połabskie, Szlak Malarzy  „Malerweg”, Spacer mostem „Bastei” - niezwykle bajkowe widoki.

drezno_widok.jpg [1600x1200]

To co najbardziej urzekło nas w Saksonii Szwajcarskiej mieści się w okolicach Bad Schandau. Aby podziwiać szlaki, o których piszemy warto przejrzeć naszą drugą fotorelację   😉 pod linkiem https://www.facebook.com/share/p/vbuh5qBsjEHRea8Y/?mibextid=WC7FNe

 

 

 

SZKOLNY KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO

 

27.05.2024R. GODZ. 10.10

 

MIEJSCE: ŚWIETLICA PRZY SALI SPORTOWEJ

 

czas trwania: 45min.

Regulamin Konkursu pod linkiem: regulamin_szkolnego_konkursu_jezyka__niemieckiego_.docx 

Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego za nami ;) 

skjn_1.jpeg [885x1022]

skjn2.jpeg[small]skjn3.jpeg[small]skjn4.jpeg[small]

Sprawozdanie z Konkursu

Idąc w ślad za słowami, iż „Znajomość jednego języka obcego stawia cię w korytarzu życia, a znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze” 27 maja 2024 r. odbył się w Szkole Podstawowej im. Leśników Polskich w Gębicach Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego, którego celem było promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych, motywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego, stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia stopnia opanowania struktur leksykalno-gramatycznych w rywalizacji z uczniami innych klas szkoły, przełamanie bariery posługiwania się językiem niemieckim, rozwijanie uzdolnień uczniów oraz podniesienie samooceny uczniów.
W konkursie udział wzięli chętni uczniowie klas V-VII. Uczestnicy w wielkim skupieniu  zmagali się z zadaniami językowymi.
Test konkursowy składał się z zadań sprawdzających wyłącznie stopień opanowania struktur gramatyczno-leksykalnych zawartych w programie nauczania języka obcego w szkole podstawowej.
Organizatorem konkursu był nauczyciel języka niemieckiego, p. Agnieszka  Chestkowska. Nad przebiegiem konkursu wraz z organizatorem czuwała p. Dorota Zawadzka.

W konkursie udział wzięło  11 uczniów: z klasy 5a -1 uczestnik, 5b - 2 uczestników, 6a - 1 uczestnik, 7a - 3 uczestników,  7b - 4 uczestników.

Wyniki wkrótce 😉, ale już dziś gratuluję wszystkim uczestnikom podjęcia się tego wyzwania :)

Organizator wydarzenia

 

Ogłoszenie wyników Szkolnego Konkursu Języka Niemieckiego

 

W konkursie, w którym udział wzięło  11 uczniów z klas V-VII, wyłoniliśmy zwycięzców:

I  miejsce- Karolina Milewska kl. 7b

II miejsce- Kacper Kapała kl. 7a 

III miejsce- Arkadiusz Zawadzki kl. 7b 

Zwycięzcy podczas apelu dnia 19 czerwca 2024r. otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe.

                                                                                                      

Serdecznie gratulujemy !

Już dziś zapraszamy do udziału w następnym roku szkolnym 😊

 

JĘZYK NIEMIECKI

ROK SZKOLNY 2020/ 2021

 

 Zdjęcie

 

 

dodatkowe zajęcia dla uczniów przystępujących do egzaminu ósmoklasisty

w poniedziałki godz. 14. 40- 15. 25 na platformie MS teams

 


konsultacje i dyżur dla rodziców

we wtorki godz. 13. 00- 13. 30 na platformie MS teams

 

UWAGA!!! Wymagania egzaminacyjne z języka obcego nowożytnego w roku szkolnym 2020/ 2021:

 

ikona pdf [244x300]

 

przedmiotowy system oceniania :

wymagania_edukacyjne_z_jezyka_niemieckiego_pzo_iiii.pdfkl. I- III ikona pliku word [233x217] kl. IV- VIII ikona pliku word [233x217]

 

KONKURSY:

Wojewódzki Konkurs Języka Niemieckiego

ikona pliku word [233x217]

    regulamin (kliknij ikonę word)

 

W etapie szkolnym Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego udział wzięły dwie uczennice klasy 7B: Natasza Gaweł i  Aleksandra Wolniewicz. Obu uczennicom gratulujemy i zachęcamy do dalszej nauki języka niemieckiego!

 

kod ucznia wynik
wkjn86305 10 pkt
wkjn90150 18 pkt

 

W październiku odbył się II szkolny Konkurs Pięknego Czytania w Języku Niemieckim. W jury zasiedli: dyrektor Beata Maszewska, Magdalena Dudra, Robert Fryska, Agata Stelzer i Monika Bereta.

Uczestnicy konkursu- uczniowie klas 6- 8 czytali fragmenty kryminału dla młodzieży "Kommissar Zufall". Konkurs podobnie jak w zeszłym roku wygrała Klaudia Szulc, uczennica klasy 8A. Wszystkim uczniom dziękujemy za udział w konkursie. Klaudii gratulujemy sukcesów i zapraszamy do wysłuchania nagrania:

 

zufalljpg [188x300]

(kliknij na książeczkę)

 

Zachęcamy uczniów wszystkich klas do udziału w kolejnym konkursie:

ikona pliku word [322x300]

regulamin kokursu (kliknij na ikonę word)

Wyniki szkolnego konkursu: 

klasy 6: B11- 88%, A08- 85%, A16- 80%, B09- 10%

klasy 7: B15- 92%, B16- 88%, B05- 73%, A03- 70%, A11- 40%

klasy 8: A13- 72%

Wszystkim uczestnikom gratuluję i życzę powodzenia w przyszłym roku!

Chcesz sprawdzić swoją znajomość języka niemieckiego, zachęcam do skorzystania z poniższych prezentacji:

 

 

feiertage.pptx

co_robie_w_domu.pptx

spielen.pptx

vier_jahreszeiten.pptx

was_trinkst_du_1.pptx

wir_reisen.pptx

wohin.pptx

slawni_architekci__2.pptx

schulpflichten.pptx

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2019/ 2020

 

"Granice mojego języka oznaczają granice mojego świata" Ludwig Wittgenstein

 

 

PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO SPRAWDZIANU ÓSMOKLASISTY

 

PONIEDZIAŁEK 13:55 - 14:40

 

 

 

 

 

POPRAWY OCEN Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

 

WTOREK 14:45 - 15:30

 

 

 

 

 

DYŻUR DLA RODZICÓW UCZNIÓW

 

WTOREK 09:15 - 09:45

 

 

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

 

JĘZYK NIEMIECKI

 

KLASY I - III SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

 

 

 

 

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA 

 

JĘZYK NIEMIECKI

 

KLASY IV - VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2017/2018

Zdjęcie

Zdjęcie

"Kto nie zna języków obcych,

nic nie wie o własnym"

Johann Wolfgang von Goethe

 

 Zdjęcie

PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO SPRAWDZIANU ÓSMOKLASISTY

PONIEDZIAŁEK 13:55 - 14:40

 

 

POPRAWY OCEN Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

WTOREK 14:45 - 15:30

 

 

DYŻUR DLA RODZICÓW UCZNIÓW

WTOREK 09:15 - 09:45

 

 

Zdjęcie

SZKOLNY KONKURS

JĘZYKA NIEMIECKIEGO

28.03.2018r.

 

LISTA UCZESTNIKÓW

szkolny_konkurs_jezyka_niemieckiego_2018_lista_uczestnikow.docx

 

FOTORELACJA

szkolny_konkurs_jezyka_niemieckiego_zdjecia.docx

 

WYNIKI

 

 

 

WYNIKI KONKURSU KURATORYJNEGO

Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

rok szkolny 2017/2018

 

KOD  UCZNIA /WYNIK: (/50 pkt. maks.)

0A05/11

0A08/21,5

0A06/11

0A09/18,5

0A04/16

0A10/20

 

Zdjęcie

 Zdjęcie

TEMAT PROJEKTU EDUKACYJNEGO

tematprojektu_edukacyjnego.docx

 

TEMATY PROJEKTÓW PRZEDMIOTOWYCH

tematy_projektow_przedmiotowych.docx

 

Zdjęcie

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

JĘZYK NIEMIECKI

KLASY I - III SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

 

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA 

JĘZYK NIEMIECKI

KLASY IV - VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE

wymagania_edukacyjne_klasa_i_sp.doc 

wymagania_edukacyjne_klasa_iii_sp.doc

wymagania_edukacyjne_klasa_iv_sp.doc

wymagania_edukacyjne_klasa_v_sp.doc

wymagania_edukacyjne_klasa_vi_sp.doc

wymagania_edukacyjne_klasa_vii_sp.rtf

wymagania_edukacyjne_klasa_ii_gimnazjum.doc

wymagania_edukacyjne_klasa_iii_gimnazjum.docx

 

INFORMACJA ZWROTNA

informacja_zwrotna.docx

 

STRATEGIE UCZENIA SIĘ

strategie_uczenia_sie.docx

 

Zdjęcie

 

 

................................................................................

JĘZYK NIEMIECKI

rok szkolny 2016/2017

Zdjęcie

 "Kto nie zna języków obcych, nic nie wie o własnym."

Johann Wolfgang von Goethe

 

 

WYMAGANIA WOBEC UCZNIÓW:

 

KLASA II SP

wymagania_wobec_uczniow_2_sp.docx

 

KLASA III SP

wymagania_wobec_uczniow_3_sp.docx

 

KLASA I GIM.

wymagania_wobec_uczniow_i_gim.docx

 

KLASA II GIM.

wymagania_wobec_uczniow_ii_gim.docx

 

KLASA III GIM.

wymagania_wobec_uczniow_3_gim.docx

 

UDZIELANIE INFORMACJI ZWROTNEJ:

informacja_zwrotna.docx

 

 

 

KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO

II PÓŁROCZE 2016/2017

PONIEDZIAŁEK 14:45 - 15:30

sala nr 1

Zapraszam na koło języka niemieckiego wszystkich zainteresowanych językiem niemieckim uczniów oraz tych mających trudności w nauce.

 

KONKURS KURATORYJNY 

Etap szkolny Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego

odbędzie się 19.10.2016.

Zapraszam do wzięcia udziału w tym konkursie.

REGULAMIN WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO

WYNIKI SZKOLNEGO ETAPU

KURATORYJNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO

19.10.2016r.

Prace konkursowe były kodowane:

0001 - 21pkt.

0002 - 11pkt.

   0003 - 12,5pkt.

  0004 - 10,5pkt.

Zdjęcie

TEMAT PROJEKTU EDUKACYJNEGO

 Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO 

2016/2017

Mój wymarzony zawód - leśnik 

(z uwzględnieniem okresu okupacji niemieckiej)

Zdjęcie

POPRAWA OCEN

Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

 

II PÓŁROCZE 2016/2017

PONIEDZIAŁEK 14:45 - 15:30

ŚRODA 07:30 - 08:15

ŚRODA 13:05 - 14:40

PONIEDZIAŁEK 11:50 - 12:05

sala nr 1

 

 

 

JĘZYK NIEMIECKI

 

ROK SZKOLNY 2015/2016

 

"Wiedza daje pokorę wielkiemu,

    dziwi przeciętnego,

  nadyma małego"

            Lew Tołstoj

 

"FOTOWSPOMNIENIA"

Z DNIA JĘZYKA NIEMIECKIEGO

2016

 

Zdjęcie

Zdjęcie

Uczniowie przygotowali baloniki,

do których były przyczepione zdania po niemiecku.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Kto wylosował balonik - ten musiał przetłumaczyć

zdanie z języka niemieckiego na język polski.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Uczennica przygotowała plakat

"Niemals aufgeben!":) 

Zdjęcie

Zdjęcie

Uczniowie wykonywali zadanie polegające na 

dopasowaniu dziedziny życia, jaką zajmowała się 

słynna osoba niemieckojęzyczna. Korzystali przy pracy

z nowoczesnej technologii informacyjnej.

Zdjęcie

Uczniowie oglądali prezentacje multimedialne

na temat Oktoberfest i BMW, a potem udzielili odpowiedzi 

na pytania dotyczace informacji zawartych w tych prezentacjach.

Prezentacje zostały wykonane przez uczennice klas trzecich gimnazjum.

Zdjęcie

 Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Uczennice przygotowały słynna niemiecką Kartoffelsalat.

Guten Appetit:)

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Uczniowie Gimnajum uczestniczyli

w przygotowaniach oraz w zaprezentowaniu

szkolnego teatrzyku

"Wir suchen einen Mann fur unsere Prinzessin"

W teatrzyku wystąpili uczniowie klasy drugij i klasy trzeciej

Szkoły Podstawowej. Śliczne stroje przygotowali dla swoich pociech 

wspaniali Rodzice.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Uczennica klasy trzeciej Gimnajum pięknie

zaśpiewała piosenkę "Ave Maria, heute sind so viele ganz allein"

Zdjęcie

Uczniowie klasy pierwszej Szkoły podstawowej 

cudownie zaśpiewali piosenkę "In der Schule"

Zdjęcie

Zdjęcie

Mali aktorzy spotkali się na herbatce i ciasteczku z Panią Dyrektor, Rodzicami oraz Pedagogami. To był bardzo miły czas.

Zdjęcie

Zdjęcie

Danke fur die Aufmerksamkeit!

 

Zdjęcie

22.03.2016 odbył się Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego dla Uczniów klasy pierwszej Szkoły Podstawowej. Najlepsze wyniki uzyskały: Zofia Ryżek oraz Wiktoria Jessa.

Dziękuję Uczniom za udział w Konkursie.

Ewelina Wesołowska

NAJLEPSZE WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO

W KLASIE I SZKOŁY PODSTAWOWEJ:

     I miejsce:  Wiktoria Jessa: 7/7 pkt. max.

I miejsce: Zofia Ryżek: 7/7 pkt. max.

 

04.03.2016 odbył się Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego dla Uczniów klasy drugiej i klasy trzeciej Szkoły Podstawowej.

Dziękuję Uczniom za udział w Konkursie.

Ewelina Wesołowska

Zdjęcie

Najlepsze wyniki Szkolnego Konkursu Języka Niemieckiego

w II i w III klasie Szkoły Podstawowej:

I miejsce: Martyna Pertek: 45,5/62 pkt. max.

         II miejsce: Dobrawa Szcześniak:  43,5/62 pkt.max.

III miejsce: Julia Konopka  31/62 pkt.max.

 

Zdjęcie

19.02.2016 odbył się Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego

dla Uczniów Gimnazjum.

Dziękuję Uczniom za udział w konkursie.

Ewelina Wesołowska


Najlepsze wyniki Szkolnego Konkursu Języka Niemieckiego dla Uczniów Gimnazjum:

I miejsce: Wojciech Mendyk 17,5/29 pkt. max.

II miejsce: Julia Tadeuszak 16/29 pkt. max.

III miejsce: Agnieszka Ratke 9.5/29 pkt. max.

 

REGULAMIN

SZKOLEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO GIMNAZJUM

 REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO GIMNAZJUM

 

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO

SZKOŁA PODSTAWOWA

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO SZKOŁA PODSTAWOWA

 

Uczniowie klasy pierwszej

Szkoły Podstawowej 

przygotowali kartki na Dzień Mamy

Zdjęcie

 

 

Frohe Ostern -

Wielkanocne pozdrowienie

od Uczniów Szkoły Podstawowej

 

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 

Zdjęcie

 

PROJEKTY 

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 

Wspomnienie lekcji otwartej

w klasie I Szkoły Podstawowej.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Jeszcze raz dziękuję Wszystkim

za udział w tej lekcji.

Ewelina Wesołowska

 

 

WYNIKI  SZKOLNEGO ETAPU

WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO:

KOD UCZNIA:                         UZYSKANE PUNKTY:

0001                                                      18, 5 pkt.

0002                                                      10,5 pkt.

0003                                                      17 pkt.

0004                                                      15,5 pkt.

0005                                                      19 pkt.

006                                                       17 pkt.

0008                                                     18,5 pkt.

 

Zdjęcie

 

Dziękuję Uczniom za udział w konkursie.

Ewelina Wesołowska

 

 

 .......................................................................................................................................................................

 

 

Prezentacja "Polen vs Deutschland"

Punkty, jakie powinny znaleźć się w prezentacji:

• die Haupstadt 

• die Fläche

• die Sprache

•  die Währung 

•  die Einwohnerzahl

•  die gröβten Städte, Flüsse, Seen, Gebirge.

 

Klasa III

Im Modegeschaft - Dialog: (W sklepie odzieżowym - dialog):

A: Kann ich Ihnen helfen? (Mogłabym Pani/Panu pomóc?)

B: Ich brauche eine Jeanshose. (Potrzebuję dżinsów.)

A: Welche Größe?

B: 38.

A: Und welche Farbe? (A jaki kolor?)

B: Dunkelblau. (Granatowe)

A: Bitte schön. (Bardzo proszę.)

B: Wo kann ich sie anprobieren? (Gdzie mogę je przymierzyć?)

A: Die Umkleidekabine ist da. (Tam jest przebieralnia.)

……………….

A: Und? Passt Ihnen die Hose? (I? Pasują?)

B: Ja, ich nehme sie. Was kostet sie? (Tak, wezmę je. Ile kosztują?)

A: 30 Euro.

B: Bitte schön.

A: Danke.

B: Auf Wiedersehen!

A: Auf Wiedersehen!

 

Frohe Ostern!

Zbliżają się święta wielkanocne. Pod niżej podanym linkiem możecie obejrzeć filmik w języku niemieckim, opisujący Ostern czyli Wielkanoc:

https://www.youtube.com/watch?v=yCIAvFitVzI

 

Der Frühling ist schon da!

 

Krótka lekcja związana z tematem "Frühling" tutaj:   https://www.youtube.com/watch?v=7kSr6HUFK4A

 

"Deutschland" - die Prinzen


Ostatnio na lekcjach języka niemieckiego uczyliśmy się piosenki pt. "Deutschland":

https://www.youtube.com/watch?v=vmCMRPO0U4c

 

 

Lista 100 najważniejszych czasowników niemieckich:

Znajomość czasowników w nauce języka obcego to podstawa, bez nich nie można przecież zbudować zdania. Ucząc się czasowników pamietajmy o uczeniu się ich odmiany przez osoby a także ich form w czasie przeszłym. Oto lista stu naczęściej używanych czasowników w języku niemieckim:

 1. sein – być
2. haben – mieć
3. werden – stać się, zostać
4. können – móc, umieć, potrafić
5. müssen – musieć
6. sagen – mówić, powiedzieć
7. machen – robić
8. geben – dawać
9. kommen – przychodzić, pochodzić
10. sollen – mieć powinność
11. wollen – chcieć
12. gehen – iść
13. wissen – wiedzieć
14. sehen – widzieć
15. lassen – kazać, zostawiać, pozwalać, kazać sobie coś zrobić
16. stehen – stać
17. finden – znajdować
18. bleiben – zostać, pozostać
19. liegen – leżeć
20. heißen – nazywać się
21. denken – myśleć
22. nehmen – brać
23. tun – robić, czynić
24. dürfen – mieć pozwolenie
25. glauben – wierzyć, sądzić
26. halten – trzymać, zatrzymywać
27. nennen – nazywać
28. mögen – lubić
29. zeigen – pokazywać
30. führen – prowadzić
31. sprechen – mówić, rozmawiać
32. bringen – przynosić
33. leben – żyć, mieszkać
34. fahren – jechać, prowadzić
35. meinen – myśleć, sądzić, uważać
36. fragen – pytać
37. kennen – znać
38. gelten – być ważnym, obowiązywać
39. stellen – stawiać
40. spielen – grać, bawić się
41. arbeiten – pracować
42. brauchen – potrzebować
43. folgen – iść za kimś, następować
44. lernen – uczyć się
45. bestehen – zdawać, istnieć
46. verstehen – rozumieć
47. setzen – sadzać
48. bekommen – otrzymywać
49. beginnen – zaczynać
50. erzählen – opowiadać
51. versuchen – próbować
52. schreiben – pisać
53. laufen – biec, biegać
54. erklären – wyjaśniać, tłumaczyć coś komuś
55. entsprechen – być zgodnym z czymś, odpowiadać czemuś
56. sitzen – siedzieć
57. ziehen – ciągnąć
58. scheinen – świecić, wydawać się
59. fallen – upadać
60. gehören – należeć
61. entstehen – powstawać
62. erhalten – otrzymywać
63. treffen – spotykać
64. suchen – szukać
65. legen – kłaść
66. vor|stellen – przedstawiać
67. handeln – handlować, targować się
68. erreichen – osiągać, docierać
69. tragen – nosić
70. schaffen – dawać radę, tworzyć
71. lesen – czytać
72. verlieren – tracić, gubić
73. dar|stellen – obrazować, przedstawiać
74. erkennen – rozpoznawać
75. entwickeln – rozwijać, wynajdować
76. reden – mówić, rozmawiać
77. aus|sehen – wyglądać
78. erscheinen – ukazywać się
79. bilden – budować, tworzyć, kształcić
80. an|fangen – zaczynać
81. erwarten – oczekiwać
82. wohnen – mieszkać
83. betreffen – dotyczyć
84. warten – czekać
85. vergehen – mijać, upływać
86. helfen – pomagać
87. gewinnen – wygrywać
88. schließen – zamykać
89. fühlen – czuć
90. bieten – oferować
91. interessieren – interesować
92. erinnern – przypominać coś sobie
93. ergeben – wynikać z czegoś
94. an|bieten – oferować
95. studieren – studiować
96. verbinden – łączyć
97. an|sehen – spoglądać, patrzeć, oglądać
98. fehlen – brakować, być nieobecnym
99. bedeuten – znaczyć
100. vergleichen – porównywać

 

 

 Das deutsche Alphabet

https://www.youtube.com/watch?v=BeP9xghqJao

 

 

Aphorismen 

 

Ich denke, also bin ich.  (Myślę, więc jestem)

(Renè Descartes, 1596-1727)

 

Ich weiß, dass ich nichts weiß. (Wiem, że nic nie wiem)

(Sokrates, 470-399 v. Chr.)

 

 Phantasie ist wichtiger als Wissen. (Fantazja jest ważniejsza od wiedzy)

(Albert Einstein, 1879-1955)

 

 Der Anfang ist die Hälfte des Ganzen. (Dobry początek to połowa sukcesu)

(Aristoteles, 384-322 v. Chr.)

 

 Der brave Mensch denkt an sich selbst zulezt.(Człowiek odważny myśli o sobie na końcu)

 (Friedrich Schiller, 1759-1805)

 

 

Rekordowo długie niemieckie wyrazy!

 

Oberammergaueralpenkräuterdelikatessenfrühstückskäse

 

= śniadaniowy ser delikatesowy z Oberammergau z dodatkiem ziół  alpejskich

 

Donaudampfschiffahrtsgesellschaftsoberkapitän

 

= starszy kapitan towarzystwa żeglugi parostatkami po Dunaju

 

 

Śmieszne skróty

 

FIAT : Fehler In Allen Teilen   (błąd w każdej części)

 

GOLF: Gerät Ohne Logische Funktion   (sprzęt bez logicznego zastosowania)

 

LADA: Letzter Auf Der Autobahn   (ostatni na autostradzie)

 

NISSAN: Nichts Ist Schneller Schrott Als Nissan  (nie ma szybszego złomu od nissana)

 

IKEA: Ignoranten Kaufen Einfach Alles ( ignoranci kupują po prostu wszystko)

 

 

 

 Wojewódzki Konkurs Języka Niemieckiego 

Etap szkolny 27 listopada 2014 r.

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI WYMAGANYCH NA POSZCZEGÓLNYCH ETAPACH KONKURSU

Rozdział 1

ZAKRES WIEDZY

 

§47. 1. Uczestnik Konkursu posługuje się odpowiednim zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym      rozumienie, tworzenie i przetwarzanie wypowiedzi pisemnych i ustnych oraz          reagowanie na wypowiedzi w zakresie następujących tematów:

1)      człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania);

2)      dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia);

3)      szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły);

4)      praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy);

5)      życie rodzinne i towarzyskie (np. okresy życia, członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy);

6)      żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne);

7)      zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie, korzystanie z usług, reklama);

8)      podróżowanie i turystyka (np. środki transportu, orientacja w terenie, hotel, informacja turystyczna, wycieczki, zwiedzanie);

9)      kultura (np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media);

10)   sport (np. dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe, sport wyczynowy);

11)   zdrowie (np. higieniczny tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie, uzależnienia);

12)   nauka i technika (np. odkrycia naukowe, wynalazki, obsługa i korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych, technologie informacyjno-komunikacyjne);

13)   świat przyrody (np. pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego, klęski żywiołowe);

14)   życie społeczne (np. konflikty i problemy społeczne, przestępczość);

15)   elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu między kulturowego oraz tematyki integracji europejskiej.

  1. Uczestnik Konkursu poprawnie stosuje następujące struktury gramatyczne  umożliwiające rozumienie, tworzenie i przetwarzanie wypowiedzi pisemnych i ustnych oraz reagowanie na wypowiedzi:

                                    1)     Rodzajnik

a)         Użycie rodzajnika nieokreślonego

b)         Użycie rodzajnika określonego

c)         Użycie rzeczownika bez rodzajnika

                                    2)     Rzeczownik

a)         Odmiana rzeczownika w liczbie pojedynczej

b)         Tworzenie liczby mnogiej

c)         Rzeczowniki złożone

d)        Rzeczowniki zdrobniałe

e)         Rzeczowniki określające zawód i wykonawcę czynności

f)          Rzeczowniki z przyrostkami

g)         Rzeczowniki tworzone od nazw miast, krajów i części świata

h)         Rzeczowniki tworzone od bezokoliczników

i)      Rzeczowniki tworzone od przymiotników, imiesłowów i liczebników

j)      Odmiana imion własnych

k)         Rzeczownik po określeniu miary i wagi

l)      Rekcja najczęściej używanych rzeczowników

                                    3)     Zaimek

a)         Zaimki osobowe

b)         Zaimek nieosobowy es

c)         Zaimek zwrotny oraz zaimek wzajemny einander

d)        Zaimki dzierżawcze

e)         Zaimki wskazujące

f)          Zaimki pytające

g)         Zaimki nieokreślone

h)         Zaimki względne

                                    4)     Przymiotnik

a)         Przymiotnik  jako orzecznik

b)         Przymiotnik  jako przydawka:

     • z rodzajnikiem określonym

     • z rodzajnikiem nieokreślonym, zaimkiem dzierżawczym

i z przeczeniem kein

     • bez rodzajnika

     • po liczebnikach i zaimkach liczebnych

c)         Regularne i nieregularne stopniowanie przymiotnika

d)        Przymiotniki utworzone od nazw miast, krajów i części świata

e)         Przymiotniki z przedrostkiem un-

f)          Rekcja najczęściej używanych przymiotników

                                    5)     Liczebnik

a)         Liczebniki główne

b)         Liczebniki porządkowe

c)         Użycie liczebników w oznaczeniu miary i wagi, powierzchni i objętości

d)        Liczebniki mnożne i nieokreślone, np. zweimal, viel

                                    6)     Przysłówek

a)         Przysłówki zaimkowe wo-, da- w pytaniu i odpowiedzi

b)         Regularne i nieregularne stopniowanie przysłówków

c)         Przysłówki czasu i miejsca

                                    7)     Przyimek

a)         Przyimki z celownikiem

b)         Przyimki z biernikiem

c)         Przyimki z dopełniaczem

d)        Przyimki z celownikiem lub biernikiem

                                    8)     Czasownik

a)         Formy czasowe: Präsens, Futur I, Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt

b)         Czasowniki posiłkowe sein, haben, werden

c)         Czasowniki nieregularne ze zmianą samogłoski

d)        Czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złożone

e)         Czasowniki zwrotne

f)          Czasowniki modalne w czasie Präsens, Präteritum i Perfekt

g)         Czasownik lassen

h)         Formy imiesłowowe czasownika Partizip II

i)      Tryb rozkazujący

j)      Bezokoliczniki z zu i bez zu

k)         Tryb przypuszczający

l)      Tryb warunkowy

m)       Strona bierna czasowników

n)         Rekcja najczęściej używanych czasowników

                                    9)     Składnia

a)         Zdania pojedyncze: oznajmujące, pytające, rozkazujące

b)         Szyk wyrazów: prosty, przestawny, szyk zdania podrzędnie złożonego

c)         Przeczenia nein, nicht, kein i ich miejsce w zdaniu

d)        Zdania złożone współrzędnie ze spójnikami, np. aber, denn, oder, und, sondern, deshalb, deswegen, sonst, also, trotzdem

e)         Zdania złożone współrzędnie bezspójnikowe

f)          Zdania podrzędnie złożone

 

                                                                                                            Rozdział 2

ZAKRES UMIEJĘTNOŚCI

 

§48. Uczestnik Konkursu posiada umiejętność rozumienia, tworzenia i przetwarzania wypowiedzi pisemnych i ustnych oraz reagowania na wypowiedzi zarówno pisemne jak i ustne.

 

DZIAŁ IV

 

WYKAZ LITERATURY PRZYGOTOWUJĄCEJ DO UDZIAŁU W KONKURSIE ORAZ STANOWIĄCEJ POMOC DLA NAUCZYCIELA I UCZNIA

 

 §49. 1. Podręczniki do nauki języka niemieckiego w gimnazjum uwzględniające podstawę programową określoną w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół – Dz. U. z 2012, poz. 977, z późn. zm.

  1. Czasopisma niemieckojęzyczne dla młodzieży, np. Deutsch aktuell
  2. Bęza, S., Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego.
  3. Bęza, S., Eine kleine Landeskunde deutschsprachiger Länder.
  4. Ptak, M., Gramatyka niemiecka dla gimnazjum.
  5. Rostek, M.E, Argumentieren ohne Probleme.
  6. Rostek, M.E, Deutsch- Repetytorium tematyczno-leksykalne cz.1 i 2.
  7. Wagner, A., Deutsch- Sprechen ohne Probleme.
  8. Materiały do ćwiczenia rozumienia tekstu słuchanego i czytanego zamieszczone na Deutsche Welle, http://mediacenter.dw.de/german/audio/
  9. 10.  Lektura obowiązkowa na etapie rejonowym: Caius ist ein Dummkopf von Henry Winterfeld.

http://www.randomhouse.de/leseprobe/Caius-ist-ein-Dummkopf-Der-Lausbub-aus-dem-alten-Rom/leseprobe_9783570205204.pdf

  1. 11.  Lektura obowiązkowa na etapie wojewódzkim: Max und Moritz von Wilhelm Busch     

http://www.ecse.rpi.edu/~schubert/Private/Literatur%20Busch%20-%20Max%20und%20Moritz.pdf

 

 

 

 

  

 

 

                                                                  

Zobacz również

Załączniki

regulamin_szkolnego_konkursu_jezyka__niemieckiego_gimnazjum.docx [14.79 kB] regulamin_szkolnego_konkursu_jezyka_niemieckiego_szkola_podstawowa.docx [14.81 kB] jezykniemiecki.jpg [20.58 kB] tematy_projektow_przedmiotowych.docx [17.16 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_i_sp.doc [146.00 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_vi_sp.doc [112.00 kB] strategie_uczenia_sie.docx [115.32 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_v_sp.doc [101.00 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_vii_sp.rtf [165.48 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_ii_gimnazjum.doc [343.00 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_iii_gimnazjum.docx [42.54 kB] regulamin_wojewodzkiego_konkursu_jezyka_niemieckiego_g_20162017.doc [142.00 kB] zakochany_goethe.jpg [380.48 kB] wymagania_wobec_uczniow_2_sp.docx [14.29 kB] wymagania_wobec_uczniow_3_sp.docx [16.93 kB] wymagania_wobec_uczniow_i_gim.docx [33.13 kB] wymagania_wobec_uczniow_ii_gim.docx [22.03 kB] wymagania_wobec_uczniow_3_gim.docx [49.61 kB] informacja_zwrotna.docx [13.66 kB] wymagania_a_podstawa_programowa_zmiany2021.pdf [419.75 kB] kolko_jezyka_niemieckiego.jpg [70.02 kB] szkolny_konkurs_jezyka_niemieckiego_2018_lista_uczestnikow.docx [20.32 kB] szkolny_konkurs_jezyka_niemieckiego_zdjecia.docx [1.78 MB] tematprojektu_edukacyjnego.docx [17.24 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_iii_sp.doc [150.00 kB] wymagania_edukacyjne_klasa_iv_sp.doc [192.50 kB] regulamin_szkolnego_konkursu_jezyka__niemieckiego_.docx [14.05 kB] wkjn_niemiecki_konkurs_wymagania_2020_2021.docx [224.79 kB] co_robie_w_domu.pptx [101.71 kB] schulpflichten.pptx [2.05 MB] feiertage.pptx [2.76 MB] spielen.pptx [2.66 MB] vier_jahreszeiten.pptx [801.19 kB] was_trinkst_du_1.pptx [681.80 kB] wir_reisen.pptx [1.33 MB] zufall.jpg [276.59 kB] videoklaudia.mp4 [6.19 MB] regulamin_szkolnego_konkursu_jezyka__niemieckiego_splpgebice.docx [14.66 kB] wohin.pptx [647.50 kB] slawni_architekci__2.pptx [30.77 MB] pso_i__iii.docx [26.71 kB] pso_iv__viii.docx [22.69 kB] klasa_4_przedmiotowe_zasady_oceniania.docx [41.84 kB] klasa_5_przedmiotowe_zasady_oceniania.docx [51.99 kB] klasa_6_ich_und_du_neu_6__pzo.docx [63.76 kB] klasa_7_kompass_deutsch_1_przedmiotowe_zasady_oceniania.docx [48.23 kB] klasa_8_kompass_deutsch_2_przedmiotowe_zasady_oceniania.doc [145.00 kB] klasa_1_3_iiii_wymagania_edukacyjne_z_jezyka_niemieckiego_pzo_iiii.pdf [261.65 kB] klasa_4_przedmiotowe_zasady_oceniania.pdf [802.00 kB] klasa_5_przedmiotowe_zasady_oceniania.pdf [969.20 kB] klasa_6_ich_und_du_neu_6__pzo.pdf [689.44 kB] klasa_7_kompass_deutsch_1_przedmiotowe_zasady_oceniania.pdf [812.81 kB] klasa_8_kompass_deutsch_2_przedmiotowe_zasady_oceniania.pdf [807.60 kB] klasa_1_3__wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf [248.08 kB] klasa_4_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf [669.00 kB] klasa_5_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf [839.05 kB] klasa_6_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf [667.42 kB] klasa_7_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf [602.67 kB] klasa_8_wymagania_na_poszczegolne_oceny_z_jezyka_niemieckiego.pdf [415.89 kB] wymagania_edukacyjne_z_jezyka_niemieckiego_pzo_iiii.pdf [574.33 kB] wymagania_edukacyjne_z_jezyka_niemieckiego_pzo_vviii.pdf [261.83 kB]