ROK SZKOLNY 2025/2026
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY KLASA IV SP
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY KLASA V SP
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY KLASA VI SP
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY KLASA VII SP
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY KLASA VIII SP
Ósmoklasisto przykładowe arkusze z rozwiązaniami zajdziesz na stronie:
https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/
ZAGADKA LOGICZNA:
W szufladzie w ciemnym pokoju leżą 24 skarpetki czerwone i 24 skarpetki białe. Jaka jest najmniejsza ilość skarpet, które muszę wyciągnąć aby mieć pewność, że mam co najmniej dwie skarpety w tym samym kolorze?
DLA ÓSMOKLASISTY:
Mini arkusze E8 - powtórki przed egzaminem ósmoklasisty z matematyki:MINI POWTÓRKA PRZED EGZAMINEM
ROK SZKOLNY 2022/2023
zgoda uczestnika konkursu 2023KANGUR
wkm matematyka konkurs wymagania -2022 2023
regulamin-wkp 2022 2023 26.09.2022
ZASADY ZACHOWANIA NA LEKCJI MATEMATYKI
ROK SZKOLNY 2021/2022
Na stronie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej znajdują się arkusze egzaminacyjne z lat poprzednich, arkusze egzaminów próbnych i arkusze ćwiczeniowe wraz z rozwiązaniami lub odpowiedziami:
https://oke.poznan.pl/arkusze-egzaminacyjne/
Przedstawiamy porady dla uczniów jak się przygotować do egzaminu, a dla rodziców jak wesprzeć dziecko. Materiały oraz filmy (udostępnione przed pierwszym egzaminem ósmoklasisty) pochodzą z wydawnictwa Nowa Era oraz CKE.
Recepta na sukces na egzaminie ósmoklasisty
Porady dla ucznia
Jak się uczyć, by się nauczyć i zdać dobrze egzamin?
Przed egzaminem:
- Zadbaj o miejsce, w którym będziesz się uczyć. Posprzątaj na swoim biurku, przewietrz pokój. Dotleniony mózg pracuje wydajniej!
- Zanim zaczniesz się uczyć, zgromadź wokół siebie wszystkie niezbędne materiały. Pomyśl wcześniej, co będzie ci potrzebne, ponieważ szukanie czegoś w trakcie nauki może cię zdekoncentrować.
- Postaraj się, aby w miejscu, w którym przebywasz, nic cię nie rozpraszało. Wycisz telefon, wyłącz telewizor, a także komputer, jeśli nie będzie ci potrzebny.
- Nie zasiadaj do nauki od razu po powrocie ze szkoły, twój mózg potrzebuje odpoczynku;
- Przed nauką zjedz lekki posiłek. Burczenie w brzuchu skutecznie odwraca uwagę od tego, co masz do zrobienia.
- Ucz się systematycznie, a unikniesz sytuacji, w której będziesz mieć zbyt dużo materiału do zapamiętania.
- Znajdź technikę zapamiętywania, która najbardziej ci odpowiada. Jeśli np. szybciej przyswajasz to, co słyszysz – czytaj notatki na głos.
- Możesz także tworzyć rymowanki, które pomogą ci w zapamiętywaniu wiedzy.
- W trakcie uczenia się rób notatki i podkreślaj kolorowymi flamastrami to, co najważniejsze.
- Łatwiejsze zagadnienia przeplataj z trudnymi.
- Koniecznie rób przerwy. W ich trakcie możesz zaczerpnąć świeżego powietrza lub wykonać kilka prostych ćwiczeń fizycznych.
Dzień przed egzaminem
- Zorganizuj swój czas tak, aby dzień przez egzaminem spędzić na odpoczynku, a nie na nauce.
- W noc poprzedzającą egzamin dobrze się wyśpij.
- Myśl pozytywnie – dobre nastawienie to połowa sukcesu.
- Nie panikuj! Niewielki stres może podziałać na ciebie mobilizująco, ale jego zwiększony poziom utrudnia myślenie.
Rano w dniu egzaminu
- Pamiętaj o śniadaniu, które doda ci energii.
- Zabierz ze sobą legitymację szkolną.
- Wyjdź z domu na tyle wcześnie, aby być w szkole kwadrans przed egzaminem. Jeśli wyjdziesz za późno, będziesz się denerwować, że nie zdążysz, a jeśli dotrzesz na miejsce zbyt wcześnie, może dopaść cię stres związany z długim oczekiwaniem.
W czasie egzaminu:
- każde polecenie przeczytaj uważnie co najmniej dwa razy;
- zajmij się najpierw zadaniami, które potrafisz rozwiązać;
- spróbuj sobie przypomnieć rozwiązania podobnych zadań; może dawne pomysły się przydadzą;
- nie trwaj zbyt długo przy jednym pomyśle; jeśli nie daje on oczekiwanych rezultatów, spróbuj jeszcze raz od początku, inną metodą;
- zapisuj wyrażenia algebraiczne, rób rysunki, schematy – zastanów się, o jakie przydatne elementy można uzupełnić rysunek dany w zadaniu;
- nie ma sposobów lepszych i gorszych – za zadanie rozwiązane poprawnym sposobem (nawet nie najprostszym) otrzymasz maksymalną liczbę punktów;
- po rozwiązaniu sprawdź, czy otrzymany wynik spełnia wszystkie warunki sformułowane w zadaniu;
- nie zostawiaj zadań zamkniętych bez odpowiedzi;
- zapisuj pełne rozwiązania, a nie tylko końcowe rezultaty;
- jeśli zadanie rozwiązane zostało w brudnopisie, pamiętaj o przepisaniu we właściwym miejscu całego toku rozumowania (brudnopisy nie są oceniane);
- sprawdzaj obliczenia – jeśli zastosujesz poprawną metodę rozwiązania, ale popełnisz błędy rachunkowe, nie otrzymasz maksymalnej liczby punktów.
Porady dla rodziców
Przed egzaminem:
- podkreślaj mocne strony dziecka, motywuj je i minimalizuj objawy stresu;
- pomóż dziecku organizować czas po szkole, w którym musi uwzględnić wypoczynek i ruch na świeżym powietrzu;
- nauka po szkole ma być systematyczna, codziennie po trochu;
- zadbaj o regularne posiłki dla swojego dziecka, odpowiednią ilość warzyw i owoców;
- zapewnij dziecku odpowiednią ilość snu;
- nie ujawniaj przed dzieckiem swoich obaw przed wynikami egzaminu; staraj się zarazić go optymizmem;
- przygotujcie legitymację szkolną (sprawdźcie, czy jest ważna), sprawdzony długopis z czarnym tuszem, linijkę (można ją mieć na egzaminie z matematyki).
Dzień przed egzaminem:
- naszykujcie: legitymację szkolną, długopis, linijkę;
- skompletujcie strój galowy;
- zaplanujcie spacer, wspólny wieczór bez nauki, wcześniejsze pójście spać.
W dniu egzaminu:
- przygotujcie kolorowe i smaczne śniadanie, które doda dziecku energii;
- sprawdźcie, czy dziecko zabrało ze sobą legitymację szkolną, długopis, linijkę;
- wyjdźcie do szkoły na tyle wcześniej, by dotrzeć do szkoły kwadrans przed egzaminem;
- potwierdźcie, że jesteście przekonani, że wszystko pójdzie dobrze;
- po egzaminie z matematyki zadbajcie o pogodną atmosferę w domu, by naładować baterie przed trzecim i ostatnim egzaminem, z języka obcego.
Na efekt egzaminu wpłynie wiele czynników. Ważna jest oczywiście dydaktyka, ale także sfera motywacji i wsparcia organizacyjnego. Pamiętajmy o tym, że bardzo istotny jest dobry klimat stworzony wokół egzaminu przez dom, a uporządkowane działania dają dzieciom poczucie spokoju i bezpieczeństwa. To sprzyja osiąganiu dobrych wyników na egzaminie, a sukcesem będą się cieszyć wszyscy: uczniowie, rodzice i nauczyciele.
Trzymamy kciuki!
Jerzy Janowicz, Fragment artykułu „Najważniejsze 100 minut w życiu ósmoklasisty!”, Nowa Era
WYNIKI ETAP SZKOLNY:
WKM84854 13pkt
WKM26182 13 pkt
WKM 03504 9 pkt
WKM90989 14 pkt
WKM 89234 18 pkt
WKM43264 29 pkt
WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY
9 listopada o godzinie 14.00 etap szkolny (zgłoszenia do 7 października)
wkm regulamin konkurs matematyka 2122
wkm matematyka konkurs wymagania 2021 2022 (1)
z-wkp-4 karta zgloszenia ucznia 2122
http://ko.poznan.pl/rodzice_uczniowie/konkursy_olimpiady_turnieje/testy/
przedmiotowe_zasady_oceniania_z_matematyki.docx
wymaganianaposzczegolneocenyopracowanenapodstawieklvdoc.doc
zasady_pracy_podczas_lekcje_online.pdf
ZASADY ZACHOWANIA NA LEKCJI MATEMATYKI
wymaganiazmatematykinaposzczegolneocenywklasie8doc.doc
wymaganianaposzczegolneocenyzmatematykiwklasieivdoc2021.doc
ROK SZKOLNY 2020/2021
NOWE WYMAGANIA NA EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2021 |
Wyniki konkursu-etap szkolny
awans do następnego etapu od 32 pkt
wkm26625: 28pkt |
wkm03656:13pkt |
wkm07111:31 pkt |
wkm98463:17pkt |
wkm78382:20pkt |
KONSULTACJE NAUCZANIE ZDALNE:
Rodzice: czwartek 17.00-18.00 (portal teams, telefonicznie).
Uczniowie:zgodnie z planem lekcji.
Poprawa ocen: środa 14.00- 15.00 (portal TEAMS)
instrukcja_zdalnego_nauczania.docx
regulamin_konkurs_matematyka_20202021.pdf
matematyka_konkurs_materialy_komplet_2019_2020.pdf
test_konkurs_matematyka_etap_szkolny_sp_2018_2019.pdf
wymaganiaedukacyjnezmatematykikl8rokszk202021.docx
wymaganianaposzczegolneocenyzmatematykiwklasieivdoc2021.doc
przedmiotowy_system_oceniania_z_matematyki.docx
ROK SZKOLNY 2019/2020
KLASA 8:Matma w małym palcu: WZORY I PODSTAWOWE POJĘCIA
KLASA V B: ulamkidziesietnepdf_2.doc
KLASA 7:KARTA PRACY RÓWNANIA
W związku z zgłaszanymi problemami zamieszczam poniższe wersje:
karta_pracy_rownania3.docwersja word 2003
KLASA 6 :KARTA PRACY LICZBY DODATNIE I UJEMNE KLASA 6
liczbydodatnieiujemnekarta_pracy2.doc wersja na worda 2003
liczbydodatnieiujemnekarta_pracy3.pdfpdf
POWTÓRZ PRZED EGZAMINEM:
KARTA PRACY NR 1
REGULAMIN WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH 2019/2020:
regulamin_konkurs_matematyka_20192020.doc
ROK SZKOLNY 2018/2019
WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY
1. REGULAMIN KONKURSU
regulamin_wojewodzkiego_konkursu_matematycznego_g_2018_2019_1.pdf
2. ZGODA RODZICÓW
3. OŚWIADCZENIE RODZICÓW
zal_1a_oswiadczenie_rodzica_1.docx
4. TESTY Z POPRZEDNICH LAT DOSTĘPNE SĄ NA STRONIE:
http://ko.poznan.pl/rodzice_uczniowie/konkursy_olimpiady_turnieje/testy/
Wymagania edukacyjne klasa IV SP:
wymaganianaposzczegolneocenyzmatematykiwklasieivdoc.doc
Wymagania edukacyjne klasa VI SP:
wymaganianaposzczegolneocenyklasavidoc.doc
Wymagania edukacyjne klasa III GIMNAZJUM:
przedmiotowy_system_oceniania_z_matematyki201819gimnazjum.docx
ROK SZKOLNY 2017/2018
LAUREACI SZKOLNEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO
KLASA IV JAGODA GRAJ
KLASAV KLAUDIA SZULC
KLASA VI KLAUDIA TAFIŁOWSKA
KLASA VII BARTOSZ CHOJNACKI
KLASA II GIMNAZJUM KLAUDIA MAŁECKA
KLASA III GIMNAZJUM AGNIESZKA WESOŁEK
GATULUJEMY!!!
Regulamin Szkolnego Konkursu Matematycznego w Gębicach
Termin:27.11.17 r. (poniedziałek)
I. Organizator
Organizatorem konkursu w roku szkolnym 2017/2018 jest Szkoła Podstawowa im. Leśników Polskich w Gębicach.
II. Cele konkursu
∞ popularyzacja wiedzy i umiejętności matematycznych wśród uczniów,
∞ motywowanie uzdolnionych matematycznie uczniów do nauki i nauczycieli do pracy z młodymi pasjonatami,
∞ wprowadzenie uczniów w atmosferę przyszłych egzaminów,
∞ diagnozowanie umiejętności uczniów pod kątem odkrycia talentów matematycznych.
III. Uczestnicy
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Konkurs odbywa się na sześciu poziomach. Uczestnikami pierwszego poziomu są uczniowie klas czwartych szkół podstawowych, drugiego poziomu są uczniowie klas piątych szkół podstawowych, trzeciego poziomu uczniowie klas szóstych, czwartego poziomu uczniowie klas siódmych, piątego poziomu uczniowie klas drugich gimnazjów i szóstego poziomu uczniowie klas trzecich gimnazjów.
IV. Forma zadań
Arkusz może zawierać dowolne typy zadań.
V. Zadania Przewodniczącego Szkolnej Komisji KM
∞ udzielanie uczniom informacji o organizacji, terminach i zasadach udziału w konkursie,
∞ powołanie Szkolnej Komisji Konkursowej,
∞ zorganizowanie konkursu,
∞ nadzorowanie poprawy zadań konkursowych,
∞ sporządzenie protokołu z konkursu.
VI. Tematyka KM
Na każdym poziomie obowiązuje tematyka danego poziomu oraz poziomów niższych.
Klasa czwarta szkoły podstawowej:
∞ rozwiązuje zadania dotyczące osi liczbowej w zbiorze liczb naturalnych,
∞ sprawnie wykonuje obliczenia w zbiorze liczb naturalnych
∞ odczytuje i zapisuje liczby w systemie rzymskim do 2000,
∞ odczytuje dane z tekstu źródłowego, tabeli, diagramu,
∞ opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego,
∞ dostrzega prawidłowości, opisuje je i sprawdza na przykładach,
∞ analizuje wyniki i sprawdza ich sensowność,
∞ wykonuje obliczenia dotyczące długości, wagi, czasu i pieniędzy,
∞ rozwiązuje zadania logiczne,
∞ wykonuje działania pisemne dodawanie, odejmowanie, mnożenie,
∞ oblicza obwody trójkątów, kwadratów i prostokątów,
∞ odczytuje dane z wykresu, planu, mapy.
Klasa piąta szkoły podstawowej:
∞ liczby naturalne i ich własności, dzielniki i wielokrotności liczb, liczby pierwsze i złożone,
∞ działania na liczbach naturalnych,
∞ ułamki zwykłe; ułamek jako część całości, ułamek jako iloraz, skracanie i rozszerzanie ułamków, porównywanie ułamków,
∞ działania na ułamkach zwykłych,
∞ ułamek dziesiętny; pojęcie ułamka dziesiętnego, porównywanie ułamków dziesiętnych, wyrażenia dwumianowane,
∞ działania na ułamkach dziesiętnych
∞ rozwinięcia dziesiętne ułamków zwykłych,
∞ proste prostopadłe i proste równoległe,
∞ kąty; rodzaje kątów, kąty przyległe, kąty wierzchołkowe, kąty odpowiadające
i naprzemianległe,
∞ wielokąty; boki, wierzchołki, kąty, przekątne, obwód, wielokąty foremne,
∞ rodzaje trójkątów,
∞ suma miar kątów trójkąta,
∞ rodzaje czworokątów,
∞ miary kątów w czworokątach,
∞ figury przystające,
∞ wykorzystywanie własności liczb i figur w sytuacjach praktycznych.
Klasa szósta szkoły podstawowej:
∞ działania na liczbach wymiernych,
∞ potęga o wykładniku naturalnym,
∞ rozwinięcia dziesiętne liczb wymiernych,
∞ obliczenia procentowe,
∞ proste wyrażenia algebraiczne,
∞ równania,
∞ własności figur płaskich,
∞ pola i obwody wielokątów,
∞ własności graniastosłupów prostych,
∞ siatki graniastosłupów prostych,
∞ pole powierzchni o objętość graniastosłupa prostego,
∞ przedstawianie danych i opisywanie zależności liczbowych,
∞ wykorzystywanie własności liczb i figur w sytuacjach praktycznych.
Klasa siódma szkoły podstawowej:
∞ działania na liczbach wymiernych,
∞ procenty i ich zastosowania,
∞ budowanie wyrażeń algebraicznych,
∞ wartość liczbowa wyrażenia algebraicznego,
∞ dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych,
∞ mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian,
∞ wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias,
∞ równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą,
∞ przekształcanie wzorów,
∞ własności trójkątów i czworokątów,
∞ pola trójkątów i czworokątów,
∞ wykorzystywanie własności liczb i figur w sytuacjach praktycznych.
Klasa druga gimnazjum:
∞ potęga o wykładniku naturalnym, własności potęg,
∞ notacja wykładnicza,
∞ pierwiastek kwadratowy i sześcienny; własności pierwiastków,
∞ przykłady liczb niewymiernych,
∞ szacowanie pierwiastków,
∞ sumy algebraiczne; mnożenie sum algebraicznych,
∞ wzory skróconego mnożenia,
∞ układy równań,
∞ kąty w kole,
∞ długość okręgu, pole koła,
∞ twierdzenie Pitagorasa,
∞ wykorzystywanie własności liczb i figur w sytuacjach praktycznych.
Klasa trzecia gimnazjum:
∞ działania na potęgach o wykładniku całkowitym,
∞ działania na pierwiastkach,
∞ zastosowanie równań, nierówności i układów równań do rozwiązywania zadań,
∞ funkcja liniowa i jej własności,
∞ interpretowanie danych statystycznych,
∞ przykłady prostych doświadczeń losowych,
∞ symetrie,
∞ okrąg opisany na wielokącie, okrąg wpisany w wielokąt,
∞ twierdzenie Talesa
∞ własności graniastosłupów i ostrosłupów, ich pola powierzchni i objętość,
wykorzystywanie własności liczb i figur w sytuacjach praktycznych.
Wojewódzki Konkurs Matematyczny - etap szkolny 18 października (środa) godzina 13.00
regulamin_wojewodzkiego_konkursu_matematycznegog20172018_1.doc
WYNIKI Wojewódzkiego Konkursu Matematycznyego- etap szkolny 18 października:
0022 - 9 pkt
0033 - 30 pkt
0044 - 8 pkt
Wymagania edukacyjne klasa VII SP:
klasa_vii_wymagania_edukacyjne.docx
Wymagania edukacyjne - klasa II i III gimnazjum:
przedmiotowy_system_oceniania_z_matematyki201718g.docx
OCZEKIWANIA WOBEC UCZNIÓW - CELE LEKCJI:
3 marca 2017 odbył się etap szkolny Międzygimnazjalnego Konkursu Matematycznego "Alcybiades", w którym wzięło udział 11 uczniów naszego gimnazjum.
Najlepsze wyniki:
I miejsce: Paweł Króliczak, klasa III a
II miejsce: Martyna Budnik, klasa II a
III miejsce: Agnieszka Wesołek, klasa II a oraz Konrad Górzny, klasa III a
Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy!
Etap główny konkursu odbędzie się 1 kwietnia 2017 w Jędrzejewie.
DO II ETAPU ZAKWALIFIKOWALI SIĘ:
W I kategorii:
1. Jakub Królski
2. Klaudia Małecka
W III kategorii:
1. Paweł Króliczak
2. Konrad Górzny
Gratulujemy!!!
UWAGA: II ETAP odbędzie się 09.03.2017 r. o godz. 9.00 w sali informatycznej.
GOMI
|
DATA:
21.02.2017 r. godz. 9.00 (WTOREK)
MIEJSCE:
SALA NR 3 (INFORMATYCZNA)
Nasze zmagania podczas WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO:
ZAGADKA
Rozwiąż i przyślij rozwiązanie!
SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ!
Wojewódzki Konkurs Matematyczny
- etap szkolny
10 listopada 2016 r.
regulamin_wojewodzkiego_konkursu_matematycznegog20162017.docx
Zapisy u nauczyciela matematyki
Zapraszamy!
ZAGADKA ;)
Sprawdź swoje bystre oko i świeży umysł.
Musisz policzyć trójkąty, znajdujące się na obrazku.
Kto zgadnie ile ich jest dokładnie?
Do dzieła!
Matematyczne Wesołych Świąt !!!
Kartka wielkanocna wykonana haftem matematycznym.
Wielkanocne pisanki matematyczne ;)
14 marca br. świętowaliśmy
Międzynarodowy Dzień Liczby Π.
Liczba π (długość jednostkowego półokręgu lub pole jednostkowego koła) interesowała matematyków od dawna. Już w III wieku p.n.e. Archimedes oszacował jej wartość z dokładnością do 0.002, przybliżając obwód koła z góry i z dołu obwodami wpisanego weń i opisanego na nim 96-kąta foremnego. Jest on również wynalazcą słynnego wymiernego przybliżenia liczby π jako 22/7, co daje lepszą dokładność niż poprzednie przybliżenie i jest nie tylko najlepszym wśród ułamków o mianowniku nie większym od 7, ale wśród wszystkich dat rocznych w polskiej notacji (i rzecz jasna lepszym niż 3,14). To za sprawą tego właśnie przybliżenia liczba π nazywana była liczbą Archimedesa.
Wisława Szymborska "Liczba Pi"
Liczba π jest niewymierna, zatem jej rozwinięcie jest nieskończone i nieokresowe. Matematycy postawili hipotezę, że w rozwinięciu liczby π można znaleźć wszystkie liczby naturalne. Poetycką wersję tej hipotezy można odnaleźć w wierszu Wisławy Szymborskiej pt. "Liczba pi". Z tego powodu liczby, które mają tę własność, że ich rozwinięcia zawierają wszystkie liczby naturalne, nazywa się niekiedy liczbami Szymborskiej. Taką liczbą jest np. 0,1234567891011121314...
Liczba Pi
Podziwu godna liczba Pi
trzy koma jeden cztery jeden.
Wszystkie jej dalsze cyfry też są początkowe
pięć dziewięć dwa, ponieważ nigdy się nie kończy.
Nie pozwala się objąć sześć pięć trzy pięć spojrzeniem,
osiem dziewięć obliczeniem,
siedem dziewięć wyobraźnią,
a nawet trzy dwa trzy osiem żartem, czyli porównaniem
cztery sześć do czegokolwiek
dwa sześć cztery trzy na świecie.
Najdłuższy ziemski wąż po kilkunastu metrach się urywa.
Podobnie, choć trochę później, czynią węże bajeczne.
Korowód cyfr składających się na liczbę Pi
nie zatrzymuje się na brzegu kartki,
potrafi ciągnąć się po stole, przez powietrze,
przez mur, liść, gniazdo ptasie, chmury, prosto w niebo,
przez całą nieba wzdętość i bezdenność.
O, jak krótki, wprost mysi, jest warkocz komety!
Jak wątły promień gwiazdy, że zakrzywia się w lada przestrzeni!
A tu dwa trzy piętnaście trzysta dziewiętnaście
mój numer telefonu twój numer koszuli
rok tysiąc dziewięćset siedemdziesiąty trzeci szóste piętro
ilość mieszkańców sześćdziesiąt pięć groszy
obwód w biodrach dwa palce szarada i szyfr,
w którym słowiczku mój a leć, a piej
a także ziemia i niebo oraz uprasza się zachować spokój, przeminą,
ale nie liczba Pi, co to to nie,
ona wciąż swoje niezłe jeszcze pięć,
nie byle jakie osiem,
nie ostatnie siedem,
przynaglając, ach przynaglając gnuśną wieczność
do trwania.
ZADANIA KONTROLNE - WALEC, STOŻEK, KULA
1. Jaką objętość i jakie pole powierzchni ma walec o średnicy 12 i wysokości 5?
2. Jakie jest pole powierzchni bocznej stożka, którego promień podstawy ma długość 4, a tworząca ma długość 6?
3. Dane są dwa stożki. Pierwszy o wysokości równej 4 cm i średnicy 8 cm, drugi o wysokości 8 cm i średnicy 4 cm . Który stożek ma większą objętość? Ile razy większą?
4. Jaki jest kąt rozwarcia stożka, którego wysokość równa jest promieniowi podstawy?
5. Jakie pole powierzchni ma kula o promieniu 6?
6. Jaki jest promień kuli, której objętość wynosi 36∏(pi) ?
7. Jaki promień powinna mieć kula, by jej objętość była równa objętości walca o wymiarach r=8 h=9, a jaki, by miała taką samą objętość jak stożek o wymiarach d=8 h=16?
W środę 28 października nalepsi matematycy uczestniczyli w Wojewódźkim Konkursie Matematycznym. Test składał się z 7 zadań zamkniętych i 10 otwartych.
Matma w małym palcu: WZORY I PODSTAWOWE POJĘCIA
Zadania dodatkowe dla klasy I i II:
Egzamin gimnazjalny:
regulamin_wojewodzkiego_konkursu_matematycznego_g20142015.doc
MATEMATYKA |
MARIA JUST |
UCZNIOWIE |
zgodnie z planem lekcji |
zgodnie z planem lekcji |
portal Teams Office 365 e-dziennik Vulcan e-mail, telefonicznie
|