Tutaj powinien być opis

23 STYCZEŃ DZIEŃ PISMA ODRĘCZNEGO

W dobie e-maili, komunikatorów i telefonów komórkowych coraz rzadziej
wykorzystujemy pismo ręczne. Do lamusa odchodzą też papierowe notesy,
pamiętniki, laurki, karty pocztowe, listy... Łatwiej jest napisać maila czy też
SMS, komunikować się przez portale społecznościowe. W Dzień Pisma
Ręcznego warto sobie przypomnieć zasady tradycyjnej, odręcznej
korespondencji. Writing Instrument Manufactures Association jako datę święta
wybrało 23 stycznia ponieważ w tym dniu urodził się John Hancock – jeden z
sygnatariuszy Deklaracji Niepodległości, znany z charakterystycznego podpisu.
Między innymi dla podtrzymania tradycji odręcznego pisma uczniowie klasy
IVb i VIb wzięli udział w Ogólnopolskim Międzyszkolnym Projekcie
Edukacyjnym „Ślemy do Was pozdrowienia” Projektowi przyświecała idea
propagowania tradycyjnego sposobu przesyłania pozdrowień w formie
pocztówek. Okazją do wysłania pocztówki nie muszą być tylko święta. Można
to zrobić...tak po prostu, żeby komuś sprawić przyjemność. Dlatego warto
podtrzymywać ten zwyczaj, gdyż jest to ciekawa forma komunikowania się z
innymi, której dziś już najmłodsi nie znają. Zapominamy, że tradycyjnie
korespondując, rozwijamy kreatywność, ćwiczymy pisownię i piękne
kaligraficzne pismo. Pocztówki są również czymś trwałym, mogącym stać się
wspaniałą pamiątką na długie lata.
Projekt polegał na wymianie widokówek pomiędzy szkołami z całej Polski oraz
stworzeniu pocztówkowej mapy naszego kraju. Uczniowie za pośrednictwem
portali społecznościowych nawiązali kontakt z kolegami i koleżankami ze szkół
z różnych miast, miasteczek i wsi i -po ustaleniu zasad współpracy -do
wszystkich zgłoszonych do programu placówek wysyłali widokówki
propagujące walory okolicy, w której mieszkają. Wysyłanie poprzedziły lekcje,
podczas których uczniowie przypomnieli sobie zasady adresowania kart
pocztowych, prawidłowego zapisu pozdrowień, stosowania zwrotów
grzecznościowych w korespondencji oraz zasad pisowni nazw geograficznych
wielką literą. Część uczniów zdecydowała również samodzielnie zaprojektować
i wykonać pocztówkę z wykorzystaniem własnoręcznie wykonanych zdjęć
najbliższej okolicy. W treści umieszczony został tekst pozdrowień oraz zachęta
do odwiedzenia regionu reprezentowanego przez daną placówkę.
Największą przyjemnością dla uczniów było wyczekiwanie na listonosza
przynoszącego do szkoły kolejne kartki, wspólne odczytywanie treści
pozdrowień oraz wyszukiwanie na mapie miejscowości, z której została wysłana
pocztówka.
Ostatnim etapem projektu było wykonanie pocztówkowej mapy Polski