BIBLIOTEKA SZKOLNA



ROK SZKOLNY 2019/2020

 




KOCHANI  CZYTELNICY!


W ZWIĄZKU Z ZAWIESZENIEM ZAJĘĆ

NIE MOŻEMY WSPÓLNIE SPĘDZAĆ CZASU W SZKOLNEJ BIBLIOTECE


JAK ZDOBYĆ KSIĄŻKI BEZ WYCHODZENIA Z DOMU?

SKLEPY INTERNETOWE KSIĘGARŃ, SKLEPY Z E-BOOKAMI DAJĄ DZIŚ DOSTĘP DO TYSIĘCY TYTUŁÓW. PODPOWIADAMY, JAK SIĘGAĆ PO KSIĄŻKI BEZ WYCHODZENIA Z DOMU?


  cyfrowa_biblioteka.docx


 


 

 ZAPRASZAMY

DO SZKOLNEJ BIBLIOTEKI

NA PLATFORMIE TEAMS

 

CODZIENNIE CZEKAJĄ NA CIEBIE NOWE ZADANIA!

BAW SIĘ RAZEM Z NAMI :)



  

MAJOWE ŚWIĘTA

Z okazji zbliżających się majowych świąt publikujemy dla Was na PLATFORMIE TEAMS dwie prezentacje. Nie spędzimy tych świąt tak, jak zazwyczaj, na wyjazdach lub spotkaniach ze znajomymi, więc może to tym bardziej okazja do dowiedzenia się, co tak naprawdę w tych dniach świętujemy,

  1. Pierwsza prezentacja Majowe święta zawiera przystępnie podane informacje na temat Święta Pracy, Dnia Flagi RP oraz Święta Konstytucji 3 Maja.
  2. Druga prezentacja przeznaczona jest dla nieco starszych uczniów. Poświęciliśmy ją w całości Konstytucji 3 maja. Prezentacja zawiera informacje na temat tła historycznego, uchwalenia, autorów, obchodów i znaczenia.

 

 

                                                                                                                                2 maja obchodzimy DZIEŃ FLAGI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ. Wywieśmy tego dnia w naszych domach FLAGI. 
 


 Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci 

02 kwietnia 2020


Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?

Poproście dzisiaj Rodziców, żeby opowiedzieli Wam o swojej ulubionej książce z dzieciństwa... :)

A może przeczytają Wam fragment tej książki?



 



Mamo, nudzę się...

Kubuś ma dla Was ponad 50 audiobooków z wartościowymi bajkami:


https://kubus.pl/audiobooki/


 



Jak zachęcić dzieci do czytania lektur?

 

 

 

Z tym pytaniem zetknął się niejeden rodzic. Zadaje je sobie również wielu nauczycieli. Tymczasem dla szerokiego grona dzieci czytanie książek nie należy do zestawu najbardziej atrakcyjnych zajęć, a lista lektur to synonim nudy, przykrego obowiązku i straty czasu.  Więc jak zachęcić dzieci do czytania lektur? Czy istnieją uniwersalne metody, które skutecznie przekonają młodych ludzi do śledzenia losów bohaterów literackich?  

Niewątpliwie próżno szukać jednej recepty odpowiedniej dla wszystkich. Można za to próbować stworzyć sprzyjające warunki, które pomogą młodego czytelnika zachęcić i przekonać, by sięgnął po książkę. Ale również i tu trudno o ogólne wytyczne. Wiele zależy przecież od wieku dziecka, od jego indywidualnej wrażliwości, charakteru, osobowości, językowych kompetencji, stopnia rozwoju itd. 

Lista lektur generuje zresztą jeszcze jeden kłopot. To towarzysząca świadomość obowiązku czy wręcz przymusu (bo MUSZĘ to przeczytać!), a to – wbrew pozorom – wcale nie działa motywująco. Ale i na tym jeszcze nie koniec! 

Bo co zrobić, jeśli mamy w domu małego czytelnika, który wręcz pożera tonami kolejne opasłe tomy, za to na listę lektur patrzy wilkiem?

 

Czytanie jako ważna funkcja życiowa 

Najbardziej podstawowe wydaje się wpojenie czytelniczych nawyków i rozbudzenie czytelniczej ciekawości, a szerzej naturalnej potrzeby czytania.
Bo przecież w gruncie rzeczy o to chodzi – żeby lubić czytać. Żeby z zainteresowaniem czy wręcz wścibstwem otwierać drzwi do książkowego świata.
Bez wątpienia najłatwiej to osiągnąć, zaczynając cały proces już od kołyski. Ale tak naprawdę nigdy nie jest za późno. 


Czytaj! 

Zachęcenie dzieci do czytania, nie tylko lektur, to dawanie przykładu. To jeden z najprostszych i najbardziej podstawowych sposobów. Dzieci wielu rzeczy uczą się przez naśladownictwo, a przecież najchętniej naśladują rodziców (przynajmniej do pewnego momentu).
Zresztą, jeśli dziecko wychowuje się w pełnym książek domu, w którym czytanie jest jak powietrze, w którym sięgnąć po książkę jest jak usiąść do obiadu, to jest wielce prawdopodobne, że tym nasiąknie.

Nie każdy jest jednak molem książkowym i wcale być nim nie musi.
Niemniej trudno przekonać dziecko do czytania, jeśli naszą jedyną lekturą jest co najwyżej instrukcja obsługi albo spis składników na etykiecie produktu.

  

Wspólnota czytelnicza 

Młodszym dzieciom możemy czytać na głos albo zaproponować czytanie na zmianę. To przy okazji świetne ćwiczenie dykcji, a niekiedy może i aktorskiego warsztatu. Dobrym pomysłem jest także lektura równoczesna. Niezależnie od formy wspólnego czytania – dzielmy się wrażeniami, po każdym etapie albo z perspektywy przeczytanej całości. 

Ważne jest jednak, by nie ograniczać refleksji. Pozwólmy więc mówić dzieciom nie tylko o tym, co im się podoba. Dajmy im też wyrazić, dlaczego dana pozycja nie przypadła im do gustu, dlaczego jest nudna albo trudna. Szanujmy przy tym ich odmienne spojrzenie i upodobania. Prawo do innego zdania i sądu jest bardzo ważne.
W przypadku kłopotów ze zrozumieniem treści przydatne mogą okazać się również pytania, które naprowadzą dziecko na właściwy tor myślenia, pokażą ukryte sensy, podsuną tropy interpretacyjne itp.

 

Jak zachęcić dzieci do czytania? Zrób plan 

Pięć stron dziennie. W każdy poniedziałek po piętnaście, a w czwartki – dwadzieścia osiem. Pięćdziesiąt tygodniowo. Książka lub dwie miesięcznie. Dwanaście książek rocznie.
Mniejsza o liczby, bo te trzeba ustalić indywidualnie. Ale regularność i plan mogą okazać się niezwykle pomocne dla dzieci, które mają kłopoty z czytaniem lektur czy książek w ogóle.

 

Dobre praktyki 

Powiedz stanowcze NIE gotowym ściągom, brykom i innym uproszczonym opracowaniom. Tego rodzaje publikacje stanowią zwykle wersję spłyconą i zbanalizowaną, a przez to wyrządzają więcej szkody niż pożytku. Ponadto ich skondensowana forma i zbytnie nagromadzenie wątków, zagadnień i problemów wcale nie ułatwia zrozumienia, zwłaszcza jeśli jest jedynym kontaktem z książką.

 

Kto za tym stoi? 

Dlaczego Hugh Lofting napisał „Doktora Dolittle i zwierzęta”? Co skłoniło Lucy Maud Montgomery do stworzenia postaci Ani? Czym zajmował się Balzak poza pisaniem? Dlaczego Mickiewicz napisał „Dziady”? Co popchnęło A. A. Milne’a do wykreowania postaci Kubusia Puchatka, Prosiaczka czy Kłapouchego? Czy książka zawsze jest odbiciem losów i doświadczeń jej autora?

 

Książki, w tym lektury, nie są przecież anonimowe. Nie jest to z pewnością stwierdzenie szczególnie odkrywcze, ale czasem warto taką oczywistość dziecku przypomnieć czy uświadomić, a wówczas książka spoglądająca groźnie ze szczytu listy lektur pojawi się w innym wymiarze, w konkretnym kontekście itp.
Może więc przed przystąpieniem do czytania sięgnąć do biografii twórcy? Nie chodzi przy tym o przytoczenie encyklopedycznej notki, ale wyszukanie jakiejś ciekawostki z życia autora, nieznanego szczegółu z biografii czy znalezienie czegoś, co ukaże twórcę jako żywą, odczuwającą istotę – wszystko oczywiście adekwatnie do wieku, poziomu rozwoju, wiedzy i kompetencji.

  

Co dalej? Czyli konteksty i nawiązania 

Nieocenioną pomocą są ekranizacje i adaptacje tekstów literackich. Dobrym pomysłem jest również obejrzenie spektaklu zrealizowanego na podstawie książki. Obecnie nie trzeba przecież biec od razu do teatru czy kina (chociaż jeśli zdarzy się taka okazja, to lepiej się nie zastanawiać), bo zasoby internetowe są tak bogate, że niemal zawsze znajdzie się potrzebny materiał.
W warunkach szkolnych można pokusić się o inscenizację wybranej sceny czy fragmentu. Praca nad takim przedsięwzięciem dostarcza wielu pozytywnych emocji, wymaga wysiłku, który potem przynosi satysfakcję, a także pokazuje, że książka żyje również w innych wymiarach.

 

Możemy też zorganizować wspólną wyprawę do biblioteki albo pokazać światowe królestwa książek.

  

Jak zachęcić dzieci do czytania? Czyli o sztuce czytania 

Tak czy inaczej, czytanie to samodzielny trud i sztuka, ale również wielka przyjemność, satysfakcja, radość i daleka podróż z przygodami.
Zadbajmy o to, by wprowadzić dzieci do tego świata i dać im poznać najgłębsze tajniki tej sztuki.











GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ:  

Poniedziałek 11.15-12.05; 12.50-13.05; 13.50-14.40

 Wtorek 09.25-10.05; 10.50-11.05; 11.50-12.05; 12.50-13.50

 Środa 08.25-10.25-10.25; 10.50-11.05; 11.50-14.00 

 Czwartek 09.25-11.05; 11.50-12.05

 Piątek 08.15-10.15; 11.15-12.05





REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

 

   regulamin_biblioteki_20192020.docx

 



ASYSTENCI BIBLIOTEKARZA 

   asystent_bibliotekarza_20192020.docx


 

 LEKTURY SZKOLNE  

 

   lista_lektur_iviii.docx

 

 

 


 

DZIEŃ ROZPOCZYNAMY OD KSIĄŻKI


  ksiazki_do_czytania.docx

 


NASZE GAZETKI

 

 


 



ROK SZKOLNY 2018/2019



GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ: 

Poniedziałek 11.15-12.05; 13.55-14.40

 Wtorek 08.00-10.30; 11.55-13.50

 Środa 13.55-14.40  

 Czwartek 13.55-14.40

 Piątek 08.00-10.30; 11.15-12.05


Dodatkowo BIBLIOTEKA SZKOLNA CZYNNA JEST CODZIENNIE PODCZAS KAŻDEJ PRZERWY

 



 

REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ


   regulamin_biblioteki_2018.docx


 

ASYSTENCI BIBLIOTEKARZA

 


  asystent_bibliotekarza_20182019.docx




LEKTURY SZKOLNE 2018/2019 

  lektury_szkolne_13_sp_20182019.docx

  lektury_szkolne_4__8_sp_+_gimnazjum_20182019.docx


 



ROK SZKOLNY 2017/2018


GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ:

 

Poniedziałek 7.50-10.10; 12.50-14.20

 

Wtorek 7.50-08.20; 12.50-13.55

 

Środa 7.50-08.20; 12.50-13.55  

 

Czwartek 7.50-08.20; 13.50-14.20

 

Piątek 7.50-10.10; 11.50-13.10


 



 REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ



  regulamin_biblioteki_2017_pop.docx

 



ODWIEDŹ NAS NA FACEBOOKU

SP Gębice Szkolna Biblioteka

 


 

  

BĄDŹ Z NAMI KAŻDEGO DNIA :)

 

CZEKAMY NA CIEBIE...


 


  

ADRES E-MAIL

SZKOLNEJ BIBLIOTEKI 

 

 

bezpieczna.przystan2017@onet.pl

 


 

ASYSTENCI BIBLIOTEKARZA



  asystent_bibliotekarza.docx


 



LEKTURY SZKOLNE 2017/2018 

 

                             



Klasa I 


  • Gdy zamierzasz przejść przez ulicę – Wanda Chotomska;

  • Warzywa – Julian Tuwim;

  • Leśny krasnoludek – Małgorzata Strzałkowska;

  • Katechizm polskiego dziecka – Władysław Bełza;

  • Marzenie – Danuta Wawiłow;

  • Jak się krasnoludek z borsukiem na spacer wybrali – Lucyna Krzemieniecka;

  • Telegram do śpiącej królewny – Natalia Usenko;

  • Pierwszaki z kosmosu – Rafał Witek;

  • Abecadło – Julian Tuwim;

  • Plastusiowy pamiętnik (fragmenty) – Maria Kownacka;

  • O wróbelku Elemelku (fragmenty) – Hanna Łochocka;

  • Potwór ekologiczny – Natalia Usenko;

  • Ptasie radio – Julian Tuwim;

  • Nasza mama czarodziejka (fragmenty) – Joanna Papuzińska;

  • Tata – Marcin Brykczyński;

  • Żaba – Jan Brzechwa;

  • Pamiętnik Czarnego Noska – Joanna Porazińska


Klasa II


  • Doktor Dolittle i jego zwierzęta (fragmenty) - Hugh Lofting;

  • Jesień liścia Jasia - Leo Buscaglia;

  • Babcia na jabłoni - Mira Lobe;

  • O zajączku Filipie który ze strachu dokonał wielkich czynów  - Elżbieta Zubrzycka;

  • Zaczarowana zagroda - Alina i Czesław Centkiewiczowie;

  • Jak się masz… w szpitalu? O prawach małego pacjenta; O prawach dziecka - Marcin Brykczyński


Klasa III


  • Anaruk chłopiec z Grenlandii – Alina, Czesław Centkiewiczowie;

  • O psie, który jeździł koleją – Roman Pisarski;

  • Dzieci z Bullerbyn – Astrid Lindgren;

  • Kajtkowe przygody – Maria Kownacka;

  • Raj na Ziemi, czyli rady nie od parady – Małgorzata Strzałkowska;

  • Kubuś Puchatek lub Chatka Puchatka – Alan Alexander Milne;

  • Klechdy domowe – Hanna Kostyrko;

  • Wybór wierszy dla dzieci – Joanna Kulmowa;

  • Co to znaczy… Mity dla dzieci – Grzegorz Kasdepke;

  • Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa;

  • Dziewczynka z zapałkami -Hans Christian Andersen;

  • Król Maciuś Pierwszy – Janusz Korczak

 

Klasa IV 

 

  • Mikołajek (wybór opowiadań) – René Goscinny, Jean-Jacques Sempé; 

  • Wybrane podania i legendy polskie, w tym o Lechu, Piaście, Kraku
    i Wandzie; 

  • Wybrane baśnie polskie i europejskie, w tym: Charles Perrault  – Kopciuszek,  Aleksander Puszkin –  Bajka o rybaku i rybce; 

  • Król Maciuś Pierwszy – Janusz Korczak 

  • Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa – Clive Staples Lewis,; 

  • Janko Muzykant – Henryk Sienkiewicz;

  • Kajko i Kokosz – Janusz Christa (komiks);

  • Akademia Pana Kleksa - Jan Brzechwa;

  

Klasa V

 

  • Chłopcy z Placu Broni –  Ferenc Molnar

  • Pajączek na rowerze – Ewa Nowak;

  • Katarynka –  Bolesław Prus;

  • Przygody Tomka Sawyera – Mark Twain;

  • W pamiętniku Zofii Bobrówny – Juliusz Słowacki;


Klasa VI

 

  • Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi – Rafał Kosik;

  • Hobbit, czyli tam i z powrotem  –  John Ronald Reuel Tolkien; 

  • Kłamczucha– Małgorzata Musierowicz;

  • W pustyni i w puszczy – Henryk Sienkiewicz;

  • Ania z Zielonego Wzgórza – Lucy Maud Montgomery;


Klasa VII

 

  • Opowieść wigilijna – Charles Dickens;

  • Dziadów cz. II –  Adam Mickiewicz ;

  • Zemsta – Aleksander Fredro;

  • Latarnik –  Henryk Sienkiewicz;

  • Stary człowiek i morze – Ernest Hemingway;

  • Morderstwo w Orient Expressie– Agatha Christie;

  • Balladyna – Juliusz Słowacki;

  • Mały Książę – Antoine de Saint-Exupéry;

     

 

Klasa II G

 

  • Kamienie na szaniec – Aleksander Kamiński;

  • Syzyfowe prace – Stefan Żeromski;

  • Krzyżacy – Henryk Sienkiewicz;

  • Oskar i pani Róża – Eric-Emmanuel Schmitt;

  • Quo Vadis – Henryk Sienkiewicz

 

Klasa III G

 

  • Artysta – Sławomir Mrożek;

  • Wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII i VIII – Jan Kochanowski;

  • Ziele na kraterze (fragmenty), Tędy i owędy (wybrany reportaż) – Melchior Wańkowicz;

  • Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty) – Miron Białoszewski;

  • Pozłacana rybka – Barbara Kosmowska;

  • Pan Tadeusz – Adam Mickiewicz;

 




"PONIEDZIAŁKOWE"

CICHE CZYTANIE

W SZKOLNEJ BIBLIOTECE


 


  ciche_czytanie.docx


SPOTKANIE 1

W KRAINIE DŻUNGLI

02 października 2017 


"KSIĘGA DŻUNGLI"- KIPLING RUDYARD



 



P A Ź D Z I E R N I K


 

"Kto czyta książki, żyje podwójnie"






                          Umberto Eco



NOWOŚCI  

W  

SZKOLNEJ BIBLIOTECE






 ZAPRASZAMY

NA IMIENINY BIBLIOTEKI




MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC

BIBLIOTEK SZKOLNYCH


  imieniny_biblioteki.docx


 



"W POSZUKIWANIU KSIĄŻKI"

zabawa w podchody





 

 


 




 



 "ZAWODOWE" SZALEŃSTWO




WIĘCEJ ZDJĘĆ NA FACEBOOK

ZAPRASZAMY:)





"Z WIZYTĄ U PRZYJACIÓŁ"

ODWIEDZAMY BIBLIOTEKI

W CZARNKOWIE







 



SZKOLNA LISTA

KSIĄŻKOWYCH BESTSELLERÓW







 

  1. „HOBBIT” John Ronald Reuel Tolkien

  2. „OPOWIEŚCI Z NARNII” Clive Staples Lewis

  3. „HARRY POTTER” Joanne Kathleen Rowling

  4. „MARTYNKA” Marcel Marlier, Gilbert Delahaye

  5. „MAŁY KSIĄŻE” Antoine de Saint-Exupery

  6. „KAMIENIE NA SZANIEC” Aleksander Kamiński

  7. „DZIECI Z BULLERBYN”  Astrid Lindgren

  8. „TAJEMNICZY OGRÓD”  Frances Hodgson Burnett

  9. „GWIAZD NASZYCH WINA” John Green

  10. „W PUSTYNI I W PUSZCZY”- Henryk Sienkiewicz


 



KONKURS FOTOGRAFICZNY

"SELFIE Z KSIĄŻKĄ"






 

 



ZAKŁADKOWE SZALEŃSTWO









 



ULUBIONE WIERSZE

NASZYCH NAUCZYCIELI 






 

  wiersze_naszych_nauczycieli.docx

 








MIŁOŚĆ

TOLERANCJA

POKORA






IRENA SENDLEROWA

(1910-2008)

 

Irena Sendlerowa przyszła na świat 15 lutego 1910 roku w Warszawie. Ojciec Stanisław Krzyżanowski był lekarzem, matka zajmowała się domem. Dzieciństwo spędziła częściowo w Warszawie, a po śmierci ojca w Piotrkowie Trybunalskim. Uczęszczała do Gimnazjum i wstąpiła do harcerstwa. Po zdaniu matury w 1929 roku wyjechała do stolicy i podjęła studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Po dwóch latach przeniosła się na Wydział Humanistyczny. W 1931 roku wyszła za mąż za Mieczysława Sendlera filologa klasycznego i podjęła pracę w Sekcji Pomocy Matce i Dziecku przy Obywatelskim Komitecie Pomocy Społecznej w dziale pomocy prawnej. Pomagała rodzinom poszkodowanym przez los lub znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Cechowała ją szczególna wrażliwość na potrzeby drugiego człowieka. Ukochany ojciec przekazał jej dwie maksymy. Pierwsza mówiła, że ludzie dzielą się na dobrych i złych a druga, że każdemu kto tonie należy podać rękę. Do wybuchu II wojny światowej była także zatrudniona w Wydziale Opieki Społecznej i Zarządu Miasta Warszawy, gdzie pełniła funkcję opiekunki społecznej. Lata wojny przeżyła w Warszawie. Natychmiast po kapitulacji stolicy zaangażowała się w działalność konspiracyjną. Pełniła wiele funkcji, przekazywała m.in. pieniądze profesorom Uniwersytetu Warszawskiego, którzy znaleźli się w trudnych warunkach materialnych, docierała z pomocą do rodzin osób uwięzionych lub rozstrzelanych; dostarczała leki i niezbędne środki sanitarne dla tych, którzy ukrywali się w lasach. Gdy w listopadzie 1939 roku Niemcy wydali zarządzenie o zakazie udzielania pomocy rodzinom żydowskim Sendlerowa znalazła sposób na omijanie tego przepisu. Załatwiła dla siebie i kilku koleżanek przepustki do getta. Wchodziły tam pod pretekstem kontroli sanitarnych i dezynfekcji. Wnosiły pieniądze, żywność, ubrania, lekarstwa oraz szczepionki. Rozpaczliwa sytuacja i rozmiar tragedii rodzin żydowskich z jaką spotkała się w getcie wpłynęły na podjęcie decyzji o ratowaniu dzieci. Była to potrzeba serca, która nie wynikała z pobudek religijnych czy politycznych. Po latach powie: „kiedy hitlerowcy postanowili wymordować naród żydowski, nie mogłam na to patrzeć obojętnie". Dróg i sposobów przerzutu dzieci było kilka. Wybór zależał od płci i wieku dziecka, od tego czy znało język polski. Do lata 1942 roku, nie korzystając z pomocy organizacji działających w konspiracji, z narażeniem życia własnego i swoich bliskich wyprowadzała z getta dzieci i umieszczała w bezpiecznych miejscach po stronie aryjskiej np.: w polskich rodzinach, zakonnych zakładach opiekuńczych. Dokumentacje uratowanych dzieci umieściła w dwóch butelkach zakopanych pod jabłonią w ogrodzie swojej przyjaciółki. Od grudnia 1942 roku jej działalność wspomagała Rada Pomocy Żydom Żegota. Szacuje się, że uratowała około 2,5 tysiąca dzieci żydowskich. W październiku 1943 roku na trop jej działalności wpadło Gestapo. Aresztowana, torturowana i więziona na Pawiaku, po kilku tygodniach została skazana na śmierć. Żegota podjęła ryzyko wydostania Pani Sendlerowej z Gestapo i udało się. W dniach powstania warszawskiego pomagała w jednym ze szpitali powstańczych jako pielęgniarka. Po wojnie Irena Sendlerowa pracowała na rzecz dzieci i osób starych, którzy stracili bliskich. Organizowała ośrodki opieki społecznej. Współtworzyła też szkolnictwo medyczne. W 1947 roku wyszła ponownie za mąż za Stefana Zgrzembskiego i miała z nim troje dzieci. Zmarła 12 maja 2008 roku w Warszawie. Za swoją działalność i poświęcenie otrzymała wiele odznaczeń. Do najważniejszych należą Medal Sprawiedliwy wśród Narodów Świata, Order Orła Białego, Order Uśmiechu. Była dwukrotnie nominowana do Pokojowej Nagrody Nobla. Pan Jacek Leociak w artykule pt. „Wokół książki o Irenie Sendlerowej", który ukazał się w Śląskim Wawrzynie Literackim pisał: „uratowała dzieci, a one kryją w sobie ten świat, który na nie dopiero czeka – tak jak pąk – aby się rozwinąć i rozkwitnąć, który będą zagospodarowywać, rosnąc i stając się dorosłe. A więc ratować dziecko – to jakby dwa razy ratować świat: realny świat dzieciństwa i potencjalny świat dorosłości, dzieci i wnuków, które się narodzą. Ratować dziecko to ratować ciągłość pokoleń".

 

 









KIERMASZ KSIĄŻEK




10 października 2017r.











 





 




HANS CHRISTIAN ANDERSEN

NA IMIENINACH BIBLIOTEKI



 



"ROZMOWY NA PŁOCIE"

SŁUCHOWISKO DLA NAJMŁODSZYCH


SŁUCHOWISKO WYPRODUKOWANE PRZY WSPÓŁPRACY TEATRU POLSKIEGO RADIA SA.

AUTOR: KRZYSZTOF BIZIO


 




UCZNIOWIE ZACHĘCAJĄ

DO CZYTANIA KSIĄŻEK 


KONKURS NA HASŁO-RYMOWANKĘ

ZACHĘCAJĄCE DO CZYTANIA KSIĄŻEK






 

 

 



W R Z E S I E Ń



"Aby istnieli wielcy poeci,

muszą być wielcy czytelnicy"

              Walt Whitman




NOWOŚCI

W

SZKOLNEJ BIBLIOTECE






GŁOOOŚNE CZYTANIE

29 września 2017r.


Akcja przeprowadzona została na boisku szkolnym w trakcie długich przerw.

Czytaliśmy książkę W. Brucea Camerona "BYŁ SOBIE PIES" - Bestseler 2017r.

Do akcji przyłączyli się: Pani Beata Maszewska - dyrektor szkoły, Pani Agnieszka Tadeuszak - wicedyrektor szkoły, Pani Magdalena Dudra - nauczyciel bibliotekarz oraz uczniowie: Karolina Maćkowiak, Julia Szczerba, Rozalia Sanocka, Jakub Rybarczyk, Jakub Szcześniak, Eryk Kos.


 




"Przecie trza wprzódy wypróbować. trza coś przecierpieć, coś przeboleć, żeby móc miłość uszanować"

 

                                          Stanisław Wyspiański - WESELE



"WESELE"

lekturą Narodowego Czytania 2017


 


NARODOWE CZYTANIE

W NASZEJ SZKOLE

08 września 2017r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



ROK SZKOLNY 2016/17

 


 



GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ:

Poniedziałek 7.30-10.10

Wtorek 7.30-10.10

Środa 7.30-10.10  

Czwartek 7.30-10.10

Piątek 7.30-10.10


 


REGULAMIN BIBLIOTEKI 

  Regulamin Biblioteki Szkolnej

Asystenci bibliotekarza 2016/17


 



  BIBLIOTEKA POLECA

-KSIĄŻKA NA WAKACJE

 


 


"JAK NIE CZYTAM, JAK CZYTAM"

-happening promujący czytanie

Szczegółny na podstronie KONKURSY, AKCJE, PROJEKTY

 



 

 

GODZINY PRACY

BIBLIOTEKI SZKOLNEJ:

DNI TYGODNIA

GODZINY PRACY

PONIEDZIAŁEK

11.15-12.05

12.50-13.05

13.50-14.40

WTOREK

09.25-10.05

10.50-11.05

11.50-12.05

12.50-13.50

ŚRODA

08.25-10.25

10.50-11.05

11.50-14.00

CZWARTEK

09.25-11.05

11.50-12.05

PIĄTEK

08.15-10.15

11.15-12.05

 

 Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Leśników Polskich w Gębicach

Realizacja: Superszkolna.pl

Zaszyfrowany adres tej strony